En tjenestegodsvogn (Generelt)
DSB Tjeneste- og Tjenestegodsvogne der findes/fandtes i stort antal, fotograferes ret sjældent. Her har Martin Peyrath dog fanget en i Kolding i 1978 men jeg vil ikke afvise, at det var utilsigtet...
--
DSB Tjeneste- og Tjenestegodsvogne der findes/fandtes i stort antal, fotograferes ret sjældent. Her har Martin Peyrath dog fanget en i Kolding i 1978 men jeg vil ikke afvise, at det var utilsigtet...
--
Det dér ville aldrig have fået lov at passere i dag - den ko skal bære sikkerhedsvest, hvis den skal færdes i sporet - basta
Vh.
Niels
--
Niels
-jeg antager at "Tjenestegodsvogne" har været anvendt af etaten til "intern godstransport" - f.eks til "stumper" man manglede ved Centralværksted Århus - og havde liggende på Centralværksted Kbh - som så kunne flyttes fra det ene sted til det andet... I een eller anden form, har vel også DSB skullet "fakturere" sig selv ved sådanne transporter?
(Selv har jeg anskaffet Heljans grå lukkede tjenestegodsvog - simpelthen fordi den er smuk.. )
mvh
Christian
Denne Hj vogn fik i hvert fald rørt benene mellem Cvk Kh og Cvk Ar som rutevogn. fotograferet i godstog 2045 fra Nyborg i godsankomstsporet i Århus først i 70-erne.
I vognen sikkert mange "stumper" "fragtfrit til brug for driften".
Gklm 111 8 237-8
Mvh
Georg
Længere rejsetid og færre tog mellem Odense og Fredericia - Togbusser for regionaltog
To uger med ændrede tider for enkelte InterCityLyn og InterCity mellem Odense og København
Aftener med ændret køreplan for to tog mellem Kalundborg og Østerport
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H