Tølløsebanen risikerer nedlæggelse
af Anders Pedersen , mørke, 31/8 2011, 08:27 (4834 dage siden) @ trikkeren82
Hej i forummet.
Læste nyheder fra TV2ØST, og snublede over denne artikkel:
Mvh
Michael
Jeg er imod planer om at nedlægge flere jernbaner i Danmark.
Hvis grunden er passagere tal er der andre baner i DK der har samme eller lavere.
Dem der bruger banen er højst sandsynlig imod sådan nogle planer.
Tølløsebanen risikerer nedlæggelse
af Fysikeren, 31/8 2011, 12:14 (4834 dage siden) @ Anders Pedersen
Hej i forummet.
Læste nyheder fra TV2ØST, og snublede over denne artikkel:
Mvh
Michael
Jeg er imod planer om at nedlægge flere jernbaner i Danmark.Hvis grunden er passagere tal er der andre baner i DK der har samme eller lavere.
Dem der bruger banen er højst sandsynlig imod sådan nogle planer.
Det er jeg så ikke imod. Synes det er vigtigere at prioritere jernbaner til større byer end mindre baner. Vil hellere have tog til Haderslev end bevare Tølløsebanen ;)
Lars
Tølløsebanen risikerer nedlæggelse
af Allan Støvring-Nielsen, 31/8 2011, 12:37 (4834 dage siden) @ Anders Pedersen
Tankevækkende er det dog at Tølløsebanen har dobbelt så mange rejsende som Vestbanen!!
Allan
Tølløsebanen risikerer nedlæggelse
af Poul Andersen , 31/8 2011, 12:57 (4834 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Tølløsebanen er nær afslutning på en større modernisering, hvor Y-togene for år tilbage er udskiftet med nye Lint-togsæt, og p.t. lægges sidste hånd på opgradering af infrastrukturen, således hastigheden kan forøges fra 75 km/t. til 100/120 km/t.
Med de store beløb der således er ofret, er politikkernes udmeldinger om mulig nedlæggelse noget underlig og ikke særlig gennemtænkt. På de øvrige baner hvor tilsvarende moderniseringer har fundet sted, er passagertallet seget i posetiv retning.
Et stort plus vil dog være hvis man installerede ATC i Lint-togene, således de kunne køre 120 km/t. mellem Tølløse og Holbæk, mod de 70 km/t. uden ATC.
Endvidere burde der ikke køre konkurrende bustrafik langs Tølløsebanens strækning og hermed udhule banens passagergrundlag.
Mvh. Poul.
Tølløsebanen risikerer nedlæggelse
af KimC, 31/8 2011, 13:59 (4834 dage siden) @ Poul Andersen
Man skal give det tid. Hvis man kan forkorte rejsetiden og få banen til at fungere bedre skal man alligevel ikke forvente at der kommer flere passagerer fra dag den ene dag til den anden. Det skal rygtes, og ikke mindst markedsføres.
Det her virker som om man samler de skriftlige eksamensopgaver ind efter tre timer under en eksamen der er fastsat til at vare fire timer.
Tølløsebanen risikerer nedlæggelse
af Ove Nygaard, 31/8 2011, 17:31 (4834 dage siden) @ Poul Andersen
Et stort plus vil dog være hvis man installerede ATC i Lint-togene, således de kunne køre 120 km/t. mellem Tølløse og Holbæk, mod de 70 km/t. uden ATC.
Endvidere burde der ikke køre konkurrende bustrafik langs Tølløsebanens strækning og hermed udhule banens passagergrundlag.Mvh. Poul.
Kære Poul Andersen.
Jeg mener at have set et oplæg til køreplan for Tølløsebanen fra 11. december 2011, hvor man øger antallet af tog på strækningen og indfører kortere rejsetider, men sløjfer de direkte tog mellem Tølløse og Holbæk.
Med venlig hilsen
Ove Nygaard
Tølløsebanen risikerer nedlæggelse
af Poul Andersen , 31/8 2011, 23:14 (4833 dage siden) @ Ove Nygaard
Kære Poul Andersen.
Jeg mener at have set et oplæg til køreplan for Tølløsebanen fra 11. december 2011, hvor man øger antallet af tog på strækningen og indfører kortere rejsetider, men sløjfer de direkte tog mellem Tølløse og Holbæk.Med venlig hilsen
Ove Nygaard
Kære Ove
Det er rigtigt og samtidig nedlægges standsningsstederne, Havrebjerg og Løve, hvilket har givet en del reaktioner fra brugerne.
Med venlig hilsen
Poul
Tølløsebanen risikerer nedlæggelse
af Svend, 31/8 2011, 15:00 (4834 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Tankevækkende er det dog at Tølløsebanen har dobbelt så mange rejsende som Vestbanen!!
... hvor det - med al ære og respekt - var DF som reddede banen. På Tølløsebanen er sagen omvendt.....
--
Svend