Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gl "stations"bygninger og kiosker/pølsehuse (Generelt)

af gamle ole, 30/8 2011, 10:55 (4835 dage siden)

Hej

Nu er vi virkelig ude i afd. for sære detaljer.

Jeg sad og genså EVPs mf fine fotoserie mm fra ex-Hareskovbanen,, og kom til at tænke på de gl. kiosker mm.
Der er jo mange billeder fra hareskov St, men jeg husker en kiosk/pølsehus ved sydenden af stationsbygningen med en lille pavilion med borde mm. En sådan er beskrevet i teksten, men den jeg husker var i drift også efter 69 og måske helt frem til S-banen?
Men jeg kan ikke se sen på de mange fotos.
Til gengæld er de3n gl. ditto i nordenden af den den gamle Farum st med på et foto.
Og nu vi er ved dette sære tema.
jeg fik i 70erne et kulturchock da jeg erfarede at det var standard i (Nord)Jylland at man fik brun sovs til bøfsandwich (som det hed dengang)
Dette fænomen oplevede jeg ved et pølsehus i Ålbog og Skanderborg St i sydenden af stationen/bygningen.
Mom der findes fotos af disse kulturcentre?:-P

Hilsen Ole

Gl "stations"bygninger og kiosker/pølsehuse

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 30/8 2011, 11:21 (4835 dage siden) @ gamle ole

Hej

(...)

Der er jo mange billeder fra hareskov St, men jeg husker en kiosk/pølsehus ved sydenden af stationsbygningen med en lille pavilion med borde mm. En sådan er beskrevet i teksten, men den jeg husker var i drift også efter 69 og måske helt frem til S-banen?

(...)

Hilsen Ole

--------------

Jeg kan da oplyse dig om, at Hareskovkiosken ikke var der ved S-togsdriftens indførelse. Kiosken var jo drevet/passet af fru Christensen, der i sin tid var ekspeditirce på stationen i KSB-tiden. Hun havde også kiosken i et (ukendt) antal år efter DSB´s overtagelse af stationen, ---men hvorlænge.

Det er netop den slags, man kan håbe på svar på, når Forum-emner kommer på en hj.side, der også læses / ses af andre end tognørder ;-)

Da Mjk H0 i sin tid var med i molel-udstillingen på Østerport, havde vi en model af Hareskov station med. Her var også en model af kiosken. Næsten alle, der kom ind i loalet, udbrød: Jamen, det er jo Hareskov station. De var kommet med toget dertil som drenge-/pigespejdere, ulveunger m.v.

Også en midaldrende dame kom hen og fortalte om, at hun havde været ekspeditrice der, som hjælp for fru Christensen på hendes gamle dage. Se nu -om jeg ved, hvem damen var. Hende ville jeg gerne have talt med om flere detailler ---desværre.

Der skulle dog være billeder i lokalarkivet.

Alt er bare et spørgsmål om tid >< lyst til det ene og det andet.

Hvad er vigtigst.

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=hareskov---farum

af gamle ole, 30/8 2011, 11:37 (4835 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Ja det er jo et fremragende eksempel på kombination af jernbane"nørderi" på den ene side, og kultur/lokalhistorie på den anden side!
Som skrevet andetsteds, med stigende alder også stigende interesse for sidstnævnte, mens som barn/ung/yngre måske mere det første?:-P

hilsen Ole

af Georg Schmidt, 30/8 2011, 11:46 (4835 dage siden) @ gamle ole

Hej Gamle Ole
Fik desværre ikke drejet kameraet nok til venstre, men du får alligevel gamle Skanderborg 1972, bemærk taxi'en.:-D
[image]
Mvh
Georg

af gamle ole, 30/8 2011, 12:03 (4835 dage siden) @ Georg Schmidt

Du har ret. Bygningen husker jeg, men "kulturcentret" er nok et par grader til bagbord!:-)
Pølsekulturcentre mm hører nok til på Forums top-10 over besynderlige temaer!:-D

hilsen Ole

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 30/8 2011, 13:35 (4835 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hej

(...)

(...)

Hilsen Ole

--------------

Jeg kan oplyse at Hareskovkiosken ikke var der ved S-togsdriftens indførelse. Kiosken var jo drevet/passet af fru Christensen, der i sin tid var ekspeditirce på stationen i KSB-tiden. Hun havde også kiosken i et (ukendt) antal år efter DSB´s overtagelse af stationen, ---men hvorlænge.
(...)
Da Mjk H0 i sin tid var med i molel-udstillingen på Østerport, havde vi en model af Hareskov station med. Her var også en model af kiosken. Næsten alle, der kom ind i loalet, udbrød: Jamen, det er jo Hareskov station. De var kommet med toget dertil som drenge-/pigespejdere, ulveunger m.v.

(...)

Erik V. Pedersen

--------

Et besøg på det daværende lokalarkiv -engang midt i 80´erne viste, at man havde nogle få fotos af bygningen. Det kom der denne skitse ud af, skitseret på stedet inden dagens lukketid. :-)

[image]

Et par fotos følger i løbet af dagen.

Erik V. Pedersen

af gamle ole, 30/8 2011, 13:56 (4835 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Fantastisk! Det må være den. (toppoints for det kunsteriske udtryk):-P

hilsen Ole

af Steff, 30/8 2011, 15:06 (4834 dage siden) @ gamle ole

Godeftermiddag Ole og I resterende pølsespisere:-) !

Jeg havde da nok ALDRIG tænkt på, at jeg skulle skrive om pølsevogne i.f.m. jernbanen og jernbanehobbyen. Meeeeen, nogen sammenhæng er der nu søreme alligevel.

På Klampenborg station i midten af 1960´erne, kunne man som ”tjenstgørende” – i dette tilfælde slibe rust på DJK vogne hele eftermiddagen og sidst på lørdagen eller var det søndagen, få lov at være ”køremand” under OPSYN og opformere S-togsstammer – købe pølser (var der andet?) med rabat i kiosken på perronen. Se, SÅ var man en vigtig person i forhold til de fuldt betalende (ikke fulde betalende, som senere på aftenen var i flertal).
I samme periode besøgte man pølsemanden på Maribo station om aftenen efter endt tjeneste eller når man skulle hjem søndag. Men det var helt for egen regning.
I slutningen af 1960´erne var det DSB restauranten på Varde station, der fik et hurtigt besøg, når man var ankommet med ”newelgrisen” fra Oksbøl og skulle skifte til Esbjerg for at få ”Englænderen” hjem. To røde og et brød på en tallerken. Stort indhug i lønnen på 42,- kr.! Skiftet eventuelt til Lyntoget på færgen gav også mulighed for lige et par røde inden København.
Lidt senere var et par pølsevogne på Rådhuspladsen ”bank”, hvis soldaten ikke havde penge til en natbus. Stamkunde, mon ikke!
Menge år senere blev det til et fast ritual ”at dinere ved restaurant fodkold” når Torben A og jeg var på ”fotosafari” i det jyske. Struer have faktisk rigtig gode ristede!! Og da vi har fotograferet en del, må der omvendt proportionalt have været et større indtag af sortimentet. Føj, i en midtjysk by fik man Italiensk salat på sin Hot-dog; ”A troede du war lokal”! Så man skulle være opmærksom!!!
Da toget var blevet en nødvendighed arbejdsmæssigt, var der desværre ofte tid til en ”hapser” (opfundet af DSB kiosker!!) på perronen, nogle gange mange, især i midten af 1990´erne med køreplaner, der mere var hensigtserklæringer!
Nu synes lægen at animalsk fedtindtag skal minimeres, men jeg SNYDER gør jeg, så sandt som jeg hedder Steff, et ”pølsenavn der forpligter” fra Gedser til Skagen…..
[image]
En pølsevogn fra et af de nu forsvundne firmaer, her DANKOF, der havde de BEDSTE "frokost/knækpølser" synes jeg. Rådhuspladsen i slutningen af 1960´erne. Foto: Reklamefoto, ukendt.

--
Steffen Dresler

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 30/8 2011, 16:50 (4834 dage siden) @ Steff

Jahhhh Steff.

. . . men ligefrem en del af stationsforpladsen til København H, kan man jo ikke kalde det :-)

Der må Du tættere på.

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk

af Steff, 30/8 2011, 18:40 (4834 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Go´aften igen til alle, nu også "bøf" spisere!

Du har helt ret Erik, der lidt langt fra stationspladsen, men (a propos en film premiere) "stuger pladsen lidt sammen", så? OK, giver mig. Men det var nu heller ikke meningen som et bidrag, men nok mere for nostalgien med en gammel pølsevogn, der KUNNE have stået på enhver forplads. Og så havde jeg billedet.

Forsat god dag til alle, glæder mig til at høre mere om gastronomien fra dengang en pølsevogn var en pølsevogn;-)

--
Steffen Dresler

af Svend, 30/8 2011, 19:25 (4834 dage siden) @ Steff

På Klampenborg station i midten af 1960´erne, kunne man som ”tjenstgørende” – i dette tilfælde slibe rust på DJK vogne hele eftermiddagen og sidst på lørdagen eller var det søndagen, få lov at være ”køremand” under OPSYN og opformere S-togsstammer – købe pølser (var der andet?) med rabat i kiosken på perronen. Se, SÅ var man en vigtig person i forhold til de fuldt betalende (ikke fulde betalende, som senere på aftenen var i flertal).
I samme periode besøgte man pølsemanden på Maribo station om aftenen efter endt tjeneste eller når man skulle hjem søndag. Men det var helt for egen regning.

Emnet "De flinke køremænd i Klampenborg" (og pølsemanden i Maribo) har vi haft oppe at vende tidligere i en tråd om DJKs arbejdshold i Klampenborg :-)

www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=4309

--
Svend

af gamle ole, 31/8 2011, 11:26 (4834 dage siden) @ Steff

Ja der kan saneligen komme meget "pølsesnak" ud af koblingen mellem jerbanedrift og ditto pølser!:-D
Personligt var jeg mere til Plumrose, (Steff-Houlberg var for fede, Osborne smagte af metal, og mine forældre var til Dankof)
(Faktisk var jeg sammen med nogle studiekammerater i 70erne ved at udgive en Michelin Guide over pølsevogne, med beskrivelse af hardware-pølser, og software, pølsemandens filosofiske dybder og vittigheder)
Jeg mente dog at ketchup-og sennepskvaliteten næsten var vigtigre, og her kommer jernbanen ind i billedet igen.
På mange provinsstationer, specielt vest for Storebælt, var mit ynglingsmærke Bæanke næsten overhalet af "skodmærker" som UG og BT (Blauenfelt og Tvede, i den gode smags tjeneste). Og vist også på Storebæltsfærgerne, men sulten overvandt jo som regel resten
.:-P

hilsen Ole

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 31/8 2011, 13:22 (4834 dage siden) @ gamle ole

Ja der kan saneligen komme meget "pølsesnak" ud af koblingen mellem jerbanedrift og ditto pølser!:-D
Personligt var jeg mere til Plumrose, (Steff-Houlberg var for fede, Osborne smagte af metal, og mine forældre var til Dankof)
(Faktisk var jeg sammen med nogle studiekammerater i 70erne ved at udgive en Michelin Guide over pølsevogne, med beskrivelse af hardware-pølser, og software, pølsemandens filosofiske dybder og vittigheder)

(...)

hilsen Ole

--------

Tillad mig lidt "pølsesnak" fra min "side" om Ballerup By (underside til Ballerup station):

Den nye Banegårdsplads.

[image]
Den femkantede busholdeplads midt på Ballerups stationsforplads ca. 1965-78.

Ud over DSBs minibar ved stationen var der også en pølsevogn som holdt til i femkanten på banegårdspladsen. Den flyttede senere til udkanten af den gamle posthus-grund for så til sidst at lukke. Inden det kom så langt, kom pølsemanden og hentede vand på stationen hver dag. Modsat spiste nogle blandt DSB-personalet meget ”sund og nærende kost” fra pølsevognene såvel på femkanten som senere ved posthusgrunden ! ! !

Johhh, --der er en sammenhæng mellem DSB og røde pølser (tilsendt beretning: OG)

Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=ballerup-by

af Georg Schmidt, 29/11 2011, 21:11 (4743 dage siden) @ gamle ole

Hej Gamle Ole
Jeg glemte lige at bringe vedlagte billede i forbindelse med tråden om kiosker og pølsehuse.
[image]
Man ser Houlberg skarpt forfulgt af vogn 887 fra linie 5 i Nørregade lige før gammeltorv forår 1972.:-)
Hilsen Georg

af Ekaeli007, 29/11 2011, 21:24 (4743 dage siden) @ Georg Schmidt

Jeg vil sige det sådan at det er ikke første gang en sporvogn har fået færten af en pølsevogn, man så det også tit inde ved Nørreport,

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

af Ekaeli007, 29/11 2011, 22:07 (4743 dage siden) @ Niels Munch

Ha ha ha, nej hvor er den bivogn sød og nuttet. Den vil jeg gemme godt i hukommelsen.

Tak Niels det var vist dagens bedste syntes jeg.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

af gamle ole, 30/11 2011, 10:45 (4743 dage siden) @ Georg Schmidt

Ja men er det5 ikke herligt!? De to vigtigste vogntyper på samme billede!:-P

Hilsen Ole

af Ekaeli007, 29/11 2011, 21:32 (4743 dage siden) @ gamle ole

mm jeg mener på Helgoland gik der en historie om en rangermand der kaldte op på radioen og
spurgte hans makker om det var ristede eller rå løg han skulle have på hotdog en

med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Gl "st."bygn. og kiosker/pølsehuse (4 model-fotos)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 30/8 2011, 22:14 (4834 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Hermed de nævnte fotos. Lidt kom der da ud af tegn.skitsen og besøget på Lokalarkivet:

[image]

Kiosken på Hareskov st. 1:87. ^---v

[image]

[image]
. . . og set bagfra.

[image]
"Google Earth":-)

Desværre ser det ud som om, at fotografierne er fremkaldt i appelsinsaft.
Beklager.

(Stationsbygningerne er hjemmebyggede af krydsfinér og karton m. v. og er således fra før tiden, hvor de kan købes som karton-byggesæt.)

Erik V. Pedersen.

Gl "st."bygn. og kiosker/pølsehuse (4 model-fotos)

af gamle ole, 31/8 2011, 11:33 (4834 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Tak Erik. Det er dog utroligt hvad der kan graves frem af gemmerne. Husker slet ikke at der også var et "slotstårn" på bygningen:-)

hilsen Ole

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/8 2011, 11:24 (4835 dage siden) @ gamle ole

jeg fik i 70erne et kulturchock da jeg erfarede at det var standard i (Nord)Jylland at man fik brun sovs til bøfsandwich (som det hed dengang)
Dette fænomen oplevede jeg ved et pølsehus i Ålbog og Skanderborg St i sydenden af stationen/bygningen.

Hilsen Ole

Kære Ole

I Skanderborg vil du stadig kunne få et "kulturchock". På nedenstående billede vil du kunne se, at pølsevognen, der stadig serverer bøfsandwich med brun sovs, er flyttet fra selve Skanderborg station (øverst i billedet) til en selvstændig bygning (den røde pil) på parkeringspladsen øst for stationen. Stationens perrontunnel er "forlænget" mod øst, således at den har forbindelse med nævnte parkeringsplads.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

af gamle ole, 30/8 2011, 11:39 (4835 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ja se det var jo relevant turistinformation der vil noget! Tak for det!:-D

hilsen Ole

af gamle ole, 31/8 2011, 11:36 (4834 dage siden) @ Niels Munch

-og for at det ikke skal være løgn, mener jeg at have indtaget glimerende frikadeller med kartoffelsalat netop her.:-)

hilsen Ole

af gamle ole, 31/8 2011, 11:46 (4834 dage siden) @ Niels Munch

-og nu vi er ved temaet, kan nogen af jer huske den store tavle på endevæggen i restauranten, en af dem, på Kh med lysskilte med diverse afgange?
Den var jeg dybt betaget af som barn. Tror at lyntog havde røde lysskilte.

hilsen Ole

af Peter Roland Hansen, 30/8 2011, 18:06 (4834 dage siden) @ gamle ole

det der med brun sovs til bøfsandwich var nu ikke kun et Nordjysk fænomen. På den kiosk på Klampenborg st,som Steff omtaler længere ned i tråden fik man også sovs til.

Desværre er det jo for længst ophørt og jeg må indrømme at jeg sender kiosken en venlig tanke hver gang jeg kører forbi Klamplenborg station

af Flemming, knivkær Strand, 30/8 2011, 19:47 (4834 dage siden) @ Peter Roland Hansen

Hej alle

Jeg er simpelthen nødt til at spørge Er dette hvad der i folkemunde kaldes "Pølsesnak" ??? Nåh jeg smutter inden jeg får "bøffet" for meget i det, eller har jeg allerede sovset det godt til ???
(undskyld, undskyld jeg gør det aldrig mere (næsten))

Venlige hilsner

Flemming

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 30/8 2011, 20:54 (4834 dage siden) @ Flemming

Hej alle

Jeg er simpelthen nødt til at spørge Er dette hvad der i folkemunde kaldes "Pølsesnak" ??? Nåh jeg smutter inden jeg får "bøffet" for meget i det, eller har jeg allerede sovset det godt til ???
(undskyld, undskyld jeg gør det aldrig mere (næsten))

Venlige hilsner

Flemming

------------

Endnu et godt eksempel på, at et godt modeljernbane spørgsmål næsten "skal" stilles på "Forum", for at få alle med, men måske derefter fortsættes på "Signalposten"s forum, hvor det måske rettelig -til sidst- hører hjemme.

Det er jo netop den slags småting, der skaber "liv" på en modeljernbane.

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk

(I øvrigt kan det vel være lige så fornuftigt som: "Hvor står dette skilt" - har det interesse for mere end de fire der bor i lokalområdet ???

af Flemming, knivkær Strand, 30/8 2011, 22:25 (4834 dage siden) @ Erik V. Pedersen

------------

Endnu et godt eksempel på, at et godt modeljernbane spørgsmål næsten "skal" stilles på "Forum", for at få alle med, men måske derefter fortsættes på "Signalposten"s forum, hvor det måske rettelig -til sidst- hører hjemme.

Det er jo netop den slags småting, der skaber "liv" på en modeljernbane.

Erik V. Pedersen.
www.evp.dk

(I øvrigt kan det vel være lige så fornuftigt som: "Hvor står dette skilt" - har det interesse for mere end de fire der bor i lokalområdet ???

Hej Erik

Jeg har for længe siden opgivet at "skille" jernbane og modeljernbane ad, i min verden hænger det uløseligt sammen. Kendskabet til den store bane er en forudsætning for min modelverden og al billedsamleri og tegningshamstring, er affødt af behovet for dem når en model skal bygges og så kommer resten af sig selv - jeg synes det er fint vi snakker modelbane her og rigtig jernbane på signalposten. et kig på din dejlige og hyggelige hjemmeside afslører at du sidder og nikker mens du læser mit bavl.
Jeg synes det er en fantastisk oplevelse, når en tråd udvikler sig i positiv retning og selv om man mange gange futter ud af et andet spor end det man havde tænkt sig, dukker der ofte mange "guldkorn" frem man slet ikke havde forventet - Det er det rummelige forum - at its best! Alt sammen kan enten puttes i den store mappe "rart at vide" eller bruges i modelverden - om ikke begge steder. Det med "pølsesnakken" er bare sådan nogen associationer mit "syge" hoved får en gang imellem (jeg er vokset op med Monty Phytom) Jeg har det lidt svært med for meget alvor. Det er rigtigt at det er på jernbanen.dk forum at der pt. er mest gang i den, ideelt set burde der kun være et forum, med det hele - men vi er ikke i foreningernes land for ingenting.

Seriøst venlige hilsner

Flemming

af gamle ole, 31/8 2011, 11:41 (4834 dage siden) @ Peter Roland Hansen

-og endelig af alle steder til venstre for Nørrebro St, Harrys Place, fik man byens bedste frikadellesandwich!:-P

hilsen Ole

af Jens Bruun-Petersen, 3/9 2011, 00:25 (4831 dage siden) @ gamle ole

[image]

Her har Niels Krøyer indfanget både D 822 med arbejdstog og en pølsevogn. Stedet er Nykøbing Falster, og tidspunktet er sommeren 1962. Det var den gamle stations sidste tid. Et postkort fra omkring 1950 viser stationens gadeside og et hjørne af den samme pølsevogn. Menuen var noget begrænset i forhold til nutidens tilbud, da et så lille køkken næppe havde de store muligheder.

Venlige hilsener

Jens Bruun-Petersen

af Georg Schmidt, 3/9 2011, 01:20 (4831 dage siden) @ Jens Bruun-Petersen

Herligt med billede af gamle Nykøbing Falster, det er sjældent man ser billeder af bygningen. Kom til at tænke på en serie billeder jeg fik taget i forbindelse med prøvekørslen af P 917 den 26/4 1972. I Hadsten var der også en pøsevogn, godt nok ikke lige ved stationen men dog tæt på.
[image]
P 917 passerer I-signalet til Hadsten fra nord. Pølsevognen ses til venstre.
[image]
[image]
Der sad to mand fra værkstedet på barrieren, under passagen af Mundelstrup lidt senere var de begge i arbejde på den anden side af kedlen. Oprangeringen var i øvrigt BDh 278-B 052 og Cls 716.
Mvh
Georg

af Per Hauberg, 4/9 2011, 17:17 (4829 dage siden) @ Georg Schmidt

Herr Mand !

Jeg venter i spænding på fotos fra Fa. Saul & Bræk, Odder !!:-P

vh

P.

af gamle ole, 3/9 2011, 10:14 (4831 dage siden) @ Jens Bruun-Petersen

Ja såmænd. Og det var den helt lille model pølsevogn, der tit sås ved provinsstationer (og vistnok også Osborne pølsevogne i Kbh)
Kan det blive meget bedre? Tog og pølser!

Hilsen Ole

af re20000, 3/9 2011, 10:19 (4831 dage siden) @ gamle ole

Det sku da så lige være at skylle det hele ned med en kold fra kassen?

Nold

af ivar, 3/9 2011, 10:43 (4831 dage siden) @ re20000

Det var vel mest kakaomælk - både kolde og varme - der blev serveret til menuen

af gamle ole, 3/9 2011, 16:42 (4830 dage siden) @ ivar

ja, og Jolly Cola

Ole

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 3/9 2011, 19:51 (4830 dage siden) @ gamle ole

ja, og Jolly Cola

Ole

Ole - du støjer - kunne du ikke godt skrue lidt ned for indlæg uden indhold i?

--
[image]

af gamle ole, 3/9 2011, 19:54 (4830 dage siden) @ Tommy Nilsson

Sorry. Jeg havde set den komme. Gik bare i selvsving. Beklager:-)

Ole

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 25/9 2011, 10:20 (4809 dage siden) @ Jens Bruun-Petersen

[image]

Her har Niels Krøyer indfanget både D 822 med arbejdstog og en pølsevogn. Stedet er Nykøbing Falster, og tidspunktet er sommeren 1962. Det var den gamle stations sidste tid. Et postkort fra omkring 1950 viser stationens gadeside og et hjørne af den samme pølsevogn. Menuen var noget begrænset i forhold til nutidens tilbud, da et så lille køkken næppe havde de store muligheder.

Venlige hilsener

Jens Bruun-Petersen

Dette postkort er p.t. til salg på QXL. Gad vide, om ikke pølsevognen er den, som Jens nævner ovenfor?

Sælgeren af postkortet anfører i øvrigt, at der er tale om "Fru Damgårds Pølsevogn".

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 13/1 2015, 11:16 (3603 dage siden) @ gamle ole

Det er ved at være noget siden, der senest er blevet postet en pølsevogn i denne tråd.

Så her følger en fra Hobro.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

[image]
Kilde (i skrivende stund): http://www.qxl.dk/pris/postkort/danmark/jylland/midtjylland/hobro-banegaarden-ubrugt-ae...

DSB MZ1436

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak