Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Store ændringer i trafikken på Sjælland 16-21. oktober (Generelt)

af andersj, Aalborg, 26/8 2011, 20:28 (4838 dage siden)

Mens betjeningspulten i kommandopsten på København H bliver udskiftet er der store ændringer i trafikken til og fra København H.

Der er ændringer fra søndag den 16. oktober til nat efter fredag den 21. oktober.

-InterCityLyn kører direkte fra Kastrup til Høje Taastrup og kører ikke til og fra København H. Kunderne kører med regionaltog mellem København H og Høje Taastrup.

-Nye tider for InterCity. InterCity kører IKKE til og fra Kastrup, men kører i stedet til og fra Østerport (undtagen 191 og 805).

-EuroCity kører kun mellem Nykøbing F og Hamburg/Berlin. Kunderne kører med regionaltog mellem København H og Nykøbing F.

-EuroNight 473/472 kører til og fra Fredericia. Kunder fra København med InterCity til Kolding.

-Regionaltog til og fra Holbæk/Kalundborg kører kun til/fra Høje Taastrup.
”22xx-togene” (Stoptogene) til Nykøbing F kører om dagen kun mellem Høje Taastrup og Nykøbing F. Hurtigtogene til og fra Nykøbing F kører
dog til og fra København.

-Busser erstatter InterCity Bornholm.

Store ændringer i trafikken på Sjælland 16-21. oktober

af Fysikeren, 26/8 2011, 21:36 (4838 dage siden) @ andersj

Hvad er anledningen til ændringerne? Gætter da umiddelbart på det nye dobbeltspor mod Vigerslev?

Lars

af Allan Støvring-Nielsen, 26/8 2011, 21:50 (4838 dage siden) @ Fysikeren

Læs indlægget igen ;o)

af Fysikeren, 26/8 2011, 22:01 (4838 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Læs indlægget igen ;o)

Det gjorde jeg netop, at betjeningspulten skulle udskiftes. Spørgsmålet var underforstået, om den skal udskiftes pga. anlægsarbejdet?

Lars

af steenth, 26/8 2011, 22:52 (4838 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Læs indlægget igen ;o)

Tja Allan! Der står ikke hvorfor pulten skal udskriftes... det er det som bliver spurgt efter. Min gæt: Det er omlægning pga. sporet via Vigerslev, der medføre ændringerne i kommandoposten. Men det vil være rart med viden i stedet.

af Henrik Hansen, Vejen, 26/8 2011, 23:23 (4838 dage siden) @ steenth

Tja Allan! Der står ikke hvorfor pulten skal udskriftes... det er det som bliver spurgt efter. Min gæt: Det er omlægning pga. sporet via Vigerslev, der medføre ændringerne i kommandoposten. Men det vil være rart med viden i stedet.

Spor- og betjeningstavlen skal udskiftes fordi den gamle - Siemens Mosaik - er slidt op efter mange års brug, og der kan ikke længere skaffes reservedele til denne type. Den nye bliver en Mauell sportavle.

Man benytter så lejligheden til at indbygge de nye sporforbindelser til Vgerslev i sportavlen.

/Henrik

af Fysikeren, 26/8 2011, 23:27 (4838 dage siden) @ Henrik Hansen

Tak for svaret :D

Lars

af Morten Petersen, 27/8 2011, 17:36 (4837 dage siden) @ Fysikeren

Det bliver en helt ny type Mauell, hvor "knapper" og "lamper" er mindre, da sportavlen kommer til at fylde noget mere end det eksisterende.

Mvh Morten Petersen

af Reinholdt ⌂, Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 27/8 2011, 18:15 (4837 dage siden) @ Morten Petersen

Det resterende af sportavlen skal bruges i Fredericia, hvor der er en magen til. De mangler reservedele akut. Det har de nu gjort i mange år. Der er også planer om at det samme skal ske i Roskilde.

--
Reinholdt
Signalmontør

af Bruger4711, 29/8 2011, 23:27 (4835 dage siden) @ Morten Petersen

en helt ny type Mauell, hvor "knapper" og "lamper" er mindre

Hvordan ser sådan en ud fysisk? Har du evt. et billede af en anden?

af Reinholdt ⌂, Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 30/8 2011, 15:27 (4834 dage siden) @ Bruger4711

Der er opsat en i det ny Skelbæk. Jeg skal derover og arbejde i nat. Fikser lige et par billeder af den.

--
Reinholdt
Signalmontør

af Reinholdt ⌂, Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 31/8 2011, 03:17 (4834 dage siden) @ Reinholdt

Så er der lidt at se på. Sådan ser en Mauell sportavle ud. Skelbæk station
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
Alle billeder Onsdag d. 31082011
Må frit anvendes af Tommy Nilsson

--
Reinholdt
Signalmontør

af Morten P, 31/8 2011, 07:00 (4834 dage siden) @ Reinholdt

Hej

Denne sportavle er af den "gamle" type Mauell, den nye type er komponenterne lidt større, men så er der 4 stks i en komponent. således København fjern tavlen ikke bliver alt for stor....!

Mvh Morten

af Woodi, 31/8 2011, 14:18 (4833 dage siden) @ Reinholdt

Egentligt underligt at man bruger disse "forældede" styretavler endnu.
Jeg var nede i Frankfurt og se deres anlæg, alt var på TFT-skærme og mange af dem med toutsskærm - ren EDB, ikke meget med cigarkasser med indbygget elektronik. ;)

--
[image]

af Svend, 2/10 2011, 20:49 (4801 dage siden) @ Woodi

Egentligt underligt at man bruger disse "forældede" styretavler endnu.
Jeg var nede i Frankfurt og se deres anlæg, alt var på TFT-skærme og mange af dem med toutsskærm - ren EDB, ikke meget med cigarkasser med indbygget elektronik. ;)

Årsagen er nok, at det er helt forskellige typer sikringsanlæg .......

--
Svend

af Bruger4711, 1/9 2011, 22:46 (4832 dage siden) @ Reinholdt

Så er der lidt at se på. Sådan ser en Mauell sportavle ud. Skelbæk station

Tak for kigget.

af re20000, 2/9 2011, 07:59 (4832 dage siden) @ Reinholdt

Hej Reinholdt

Spændende billeder! Hvis du eller andre har lignende fra andre anlæg, de vil lægge ud her er jeg meget interesseret.
De skrå lamper nederst pa A4, A6 og E og F er det kineserøjne eller retningsvisere?

Nold

af ME1508, 2/9 2011, 08:15 (4832 dage siden) @ re20000

De skråtstillede tableauer nederst i I-, U- og AM-signaler lyser brandgult når signalet i marken viser betinget stop(kineserøjne).

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 2/10 2011, 20:40 (4801 dage siden) @ andersj

Mens betjeningspulten i kommandopsten på København H bliver udskiftet er der store ændringer i trafikken til og fra København H.

Der er ændringer fra søndag den 16. oktober til nat efter fredag den 21. oktober.

-InterCityLyn kører direkte fra Kastrup til Høje Taastrup og kører ikke til og fra København H. Kunderne kører med regionaltog mellem København H og Høje Taastrup.

-Nye tider for InterCity. InterCity kører IKKE til og fra Kastrup, men kører i stedet til og fra Østerport (undtagen 191 og 805).

"Samtidig råder Tony Bispeskov rejsende fra Københavns Hovedbanegård at komme i god tid før afgang, da alle tog vil holde ude under Tietgensbroen pga. de slukkede signaler."

http://jp.dk/indland/trafik/article2564715.ece

Hvorfor skal de holde derude? Kan der ikke køres på sigt ind til selve banegården?.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

af Svend, 2/10 2011, 20:54 (4801 dage siden) @ BlackThorneDK

Man (i hvert fald jeg) kan undre sig over, at DSB begynder at udtale sig om arbejder, der udføres for og af Banedanmark. Det næste bliver vel, at også SJ og DSBFirst kommer med deres udlægning af, hvad Banedanmark er i gang med.

--
Svend

af Jens MO-Møller @, 2/10 2011, 21:18 (4801 dage siden) @ Svend

Det har også tit undret mig, at Banedanmark, DSB og andre operatører ikke i højere grad end det er tilfældet, har indføjet i alle ansattes kontrakter, at det er fyringsgrund, hvis man lækker interne oplysninger eller i det hele omtaler tjenestelige forhold i offentlige medier. Jeg har da på Facebook flere gange set visse tjenestelige forhold omtalt, som aldeles ikke hører hjemme på et sådant medium eller i det hele på noget som helst offentligt medium. Men det er så bare min mening.

Venlig hilsen

Jens Møller

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 2/10 2011, 21:24 (4801 dage siden) @ Svend

Man (i hvert fald jeg) kan undre sig over, at DSB begynder at udtale sig om arbejder, der udføres for og af Banedanmark. Det næste bliver vel, at også SJ og DSBFirst kommer med deres udlægning af, hvad Banedanmark er i gang med.

Det er da noget vrøvl. DSB kører med passagerer som levebrød. Hvis der er ændringer i forholdene til deres kunder, nemlig at de ikke kan køre med toget, er det da naturligt at de informerer i god tid.

Du ringer vel heller ikke til Arla, for at høre, hvorfor din lokale brugs ikke har mere mælk?

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak