Særdeles underlig udvikling i tidernes morgen med Jernbanedrift kontra nutiden.
DSB starte med, at spænde ben for sig selv, ved at videre udvikle prototype lyntoges afløser IC3 og med diesel - derefter aflyste S & R Elektrificeringen, for der var jo fundet masser af olie i undergrunden man lige så godt kunne bruge først og dernæst skulle disse nye tog også afskrives og bruges først.
Så bestilte DSB, efter at de var blev en Selvstændig Offentlig Virksomhed (SOV) en hulens masse IC4 (GTA - Gode Tog til Alle) da man mente, at politikkerne ikke ville Elektrificere færdig og dermed blev disse IC4 endnu en gang diesel hakkere, efterfølgende gik det op for politikerne, at disse tog-sæt var diesel IGEN og derfor udsatte man igen elektrificeringen på ubestemt tid - da disse nye tog-sæt også lige skulle ankomme og slides og afskrives før der afsat penge på at Elektrificere.
Jo - det dejlig, at STAT og JERNBANE snakker sammen.
H.C.Schmidt har i maj md. sagt, at der bliver ikke købt så meget som en skrue fremover, uden Trafikministeriets samtykke, måske manden har ret, han har i hvert fald haft en del ekstra indkaldelser i Trafikudvalget (af oppositionen), under beskyldninger for at udøve magtmisbrug med armslængde princippet.