Ved Tjæreby har de så ikke ryddet helt op, ved overkørslen på vejen til Skælskør finder man denne sikringshytte (??).
Den skal hærværksfolk nok skaffe af vejen inden for en overskuelig tid.
---
Som natursti kommer banen i det mindste til at gøre en eller anden form for fyldest. I nyere tid har den ikke været brugt til noget, endda mens det stadigt var muligt at bruge den.
Det er en naturlig raktion at der skal etableres veteranbane på ethvert spor lige før det skal pilles op. Og lokaltrafik, det er klart. Lint i halvtimedrift, med 1,5 passager i gennemsnit?
Trafikken mellem byerne Slagelse og Næstved, kan den alene bære en bane? For banens beliggenhed ift byerne undervejs var ikke god. Glem godstrafikken, den er død.
Jernbanerne her i landet er lagt efter behovene for mere ca 150 år siden, og jernbaneenthusiaster er fastfrossen i at så dan skal de blive liggende.
Hvis man som tankeeksperiment forestillede sig at man fjernede alle baner i hele landet, for at genopbygge et helt nyt banenet? Jernbaneenthusiasterne ville tegne et nyt kort med alle de gamle baner indtegnet, inklusive Skjern-Videbæk, og Midtsjællandsbanen. DSB ville indtegne København-Århus, ad den gamle rute, men kun med behovsstop i Odense og intet andet. Alle har forskellig behov...