Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jeg mangler en bog ? (Generelt)

af Flemming, knivkær Strand, 23/8 2011, 22:00 (4841 dage siden)

Hej alle

Som nogen måske ved har jeg "noget" med private godsvogne, i særdeleshed når Litra er ZF (Ørredvogne) Sammen med Henning Orlowizc har jeg i de sidste 25 år samlet foto og arkivalier om disse vogne, for et par år siden begyndte jeg på opsætningen af tegninger, foto og data - dette arbejde er nu (stort set) færdigt, der er dog stadig huller og minsanten om ikke der en gang i mellem dukker nyt gammelt op, senest har Georg Schmidt bidraget med foto af ZF 500 022, den havde vi ingen foto af i forvejen.
Jeg er nu begyndt på historien omkring Dambrugene og deres vogne, i den forbindelse leder jeg efter en bog af Voggo Hesel " Dansk Ørrederhverv gennem 100 ÅR"

Hvis nogen skulle have et eksemplar, de ikke bruger, vil jeg gerne melde mig som køber etc.

PS. hvis nogen skulle have foto/oplysninger vedrørende ZF vognene, hører jeg meget gerne fra jer.

Venlig lystfisker hilsen

Flemming

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
ContecRailDSB MO1855

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak