P 917 (Generelt)
Hej her på forum.
Jeg vil lige hører om der er nogen der har fotos af P 917 da den kørte
juletog på Aabenraa banen det har været omkring 1982/83 eller der omkring
Egon
af Egon Schmidt, 22/8 2011, 21:13 (4846 dage siden)
Hej her på forum.
Jeg vil lige hører om der er nogen der har fotos af P 917 da den kørte
juletog på Aabenraa banen det har været omkring 1982/83 eller der omkring
Egon
af KimC, 23/8 2011, 08:03 (4846 dage siden) @ Egon Schmidt
Er du sikker på at P917 overhovedet har kørt de juleture?
Det var E991 der kørte i starten af firserne, hvorefter kørslerne blev overtaget af D826 og senere K564 inden KLK tog over.
Kørslerne med P917 var allerede dengang noget begrænsede fordi den ikke var særlig rask. Jeg var i 1981 med på en tur mellem Odense og Fruens Bøge med 917, og der var den meget dårligt kørende. Man havde OHJ 38 holdende opfyret som reserve. Jeg mener at det var en af de sidste ture med 917, den trak dårligt og mistede en masse damp fra et sted i cylinderblokken.
af OD, Od, 23/8 2011, 08:29 (4846 dage siden) @ KimC
Er du sikker på at P917 overhovedet har kørt de juleture?
Det var E991 der kørte i starten af firserne, hvorefter kørslerne blev overtaget af D826 og senere K564 inden KLK tog over.
TA 1089 angiver P 917 som trækkraft på Åbenrå-banen den 18/12-82.
af Uffe Bek Pedersen , 23/8 2011, 08:43 (4846 dage siden) @ OD, Od
Bare til orintering.
Jeg har et par ikke alt for gode billedet af P 917 med juletog i sne på Hørve st. OHJ i 1981.
Har også et par ikke alt for gode billeder af P 917 i Holbæk i 1983.
af Gjelstrup, 23/8 2011, 09:42 (4845 dage siden) @ Egon Schmidt
Hej Egon og andre. Det er så de bedste billeder som jeg kan hente op af skuffen,
og det er vist dig i det blå arbejderstøj der piller ved cylinderne på P 917., denne december dag i 1982.
Hilsen Gjelstrup..
Her er det 1986, Åbenrå , med Mx 1045 med et godstog, og E 991 er
klar til at kører til Rødekro.
af Egon Schmidt, 23/8 2011, 12:37 (4845 dage siden) @ Gjelstrup
Hej Detlef.
Tak skal du have få de fine foto af P 917,E 991 og Mx 1045.
Men det var ikke mig i det blå tøj,jeg har kun kørt på 564 og 826.
Så vil jeg gerne spøre om jeg må bruge de fotos på facebook groppen bevar Aabenraa banen selvføgelig med dit navn.
Egon
af OHJ MO , 23/8 2011, 13:34 (4845 dage siden) @ Egon Schmidt
Hej
Egon Har du evt. prøvet at spørge Hellesen? har har jo mange billeder fra bla. den tid.
af Gjelstrup, 23/8 2011, 17:26 (4845 dage siden) @ Egon Schmidt
Hej Egon, Selvføgelig må du det, Hilsen Gjelstrup..
af Egon Schmidt, 23/8 2011, 18:32 (4845 dage siden) @ Gjelstrup
Tak skal du have for Detlef
Egon
af Thomas Boberg Nielsen , Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 23/8 2011, 21:56 (4845 dage siden) @ Egon Schmidt
For 30 år siden lørdag den 3. og søndag den 4. oktober 1981 var jeg togfører på et DJK udflugtstog trukket af P 917 Nyborg-Fredericia-Esbjerg og Esbjerg-Bramming-Grindsted-Bramming-Fredericia-Odense.
Jeg har ikke notater om, hvilke vogne vi kørte rundt med på hvilke strækninger og der er ikke overensstemmelse mellem toganmeldelsen, telexen fra togledelsen og billederne. Men nogle her på Forum har sandsynligvis noteret de faktiske oprangeringer.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Holmstrup.
Middelfart.
På vej op mod Lillebæltsbroen. Forreste del af toget har netop passeret AM, der er gået på stop.
Fredericia. Der læsses kul. På det nederste billede er wiren til kulvognen netop sprunget.
Fredericia. Der vandforsynes på maskindepotet.
Vejen.
Bramming-Glejbjerg.
Glejbjerg.
Glejbjerg-Grindsted.
Grindsted.
Ankomst til Bramming fra Grindsted. Til højre MR 4027 + (sandsynligvis MR 4028) i tog mod Fredericia. Bemærk at banen til Brørup stadig er enkeltsporet.
Bramming.
Bramming. Udkørsel mod Brørup.
Bramming-Brørup. Bemærk at der nord for sporet er gjort plads til 2. sporet.
Brørup. Til venstre MR 4025.
af sander , 18/11 2013, 13:48 (4027 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
Jeg kan huske vi stod og ventede på arealet på Brammingsiden af Glejbjerg Station da toget kom retur fra Grindsted. Jeg havde et par gange, lige som jeg havde set i en cowboyfilm, lagt øret til skinnen for at høre når toget var på vej, uden resultat. Da lokomotivet var synlig lagde jeg igen øret til skinnen for nu ville jeg altså finde ud af hvad der kunne høres.
af Thomas Boberg Nielsen , Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 8/4 2020, 16:07 (1694 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
For 30 år siden lørdag den 3. og søndag den 4. oktober 1981 var jeg togfører på et DJK udflugtstog trukket af P 917 Nyborg-Fredericia-Esbjerg og Esbjerg-Bramming-Grindsted-Bramming-Fredericia-Odense.
Jeg har ikke notater
Glejbjerg-Grindsted.
Er der nogle af turdeltagerne, der har noteret, hvike to overkørsler, der er afbilledet på de to øverste billeder?
Som I kan se, har jeg noteret, at de tre billeder er taget mellem Glejbjerg og Grindsted, og det er jf. negativstrimlen sket i nævnte køreretning. Det bliver vi ikke umiddelbart klogere af, ider der lå 28 overkørsler på den strækning (nr. 17-44).
Der er tale om fotostop. Det første billede er et "solobillede". De to nederste billeder hænger formentlig sammen ("forskud"+"bagskud").
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
På vej med bogen "Randers-Aalborg: Jernbanen i Støvring gennem 150 år 1869-2019"
-----
www.lindholm-aalborg-lufthavn.dk
www.thomasbobergnielsen.dk
www.randers-aalborg.dk
www.viborg-herning.dk
www.laurbjerg-bramming.dk
www.sidesporpaafribane.dk
www.havnebaner.dk
www.jernbane-tib.dk
www.sikkerhedsreglement.dk
www.sikkerhedsinstruks.dk
af Thomas Boberg Nielsen , Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 8/4 2020, 16:33 (1694 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen
For 30 år siden lørdag den 3. og søndag den 4. oktober 1981 var jeg togfører på et DJK udflugtstog trukket af P 917 Nyborg-Fredericia-Esbjerg og Esbjerg-Bramming-Grindsted-Bramming-Fredericia-Odense.
Jeg har ikke notater
Glejbjerg-Grindsted.
Er der nogle af turdeltagerne, der har noteret, hvike to overkørsler, der er afbilledet på de to øverste billeder?
Som I kan se, har jeg noteret, at de tre billeder er taget mellem Glejbjerg og Grindsted, og det er jf. negativstrimlen sket i nævnte køreretning. Det bliver vi ikke umiddelbart klogere af, ider der lå 28 overkørsler på den strækning (nr. 17-44).
Der er tale om fotostop. Det første billede er et "solobillede". De to nederste billeder hænger formentlig sammen ("forskud"+"bagskud")
Arbejdsnote: På fotografsiden af sporet til højre for overkørslen ses en kilometersten: