Ser lidt spast ud hvad ham manden roder efter.
Dog skulle MA stå til fremmednet på færgerne.
Dette af flere grunde.
Forvarmning af hovedmaskine, opvarmning af tog (passagerafdeling), ventilation og naturligvis lys.
Der skulle faktisk en hel del effekt til og visse færger blev udstyret med et gen-set hertil.
Alternativet til fremmednet var at lade hjælpedieselen i MA banke under hele overfarten, men det modsatte søfartsafdelingen sig.
På elsidne var DSBs færger lidt et kludetæppe omkring 1962.
Nogle havde ikke effekt nok til at forsyne MA, andre havde effekt nok men jævnspændingsanlæg og endelig havde de nyeste færger både effekt nok og vekselstrømsanlæg - her skulle bare trækkes kabler og monteres stik.
Det er lidt sjovt at se, at i 30'erne (da de første lyntog dukkede op), så dunkede dieselmotorerne i lyntoget under overfarten i de første år indtil et stik til lys mm. blev monteret.
Da MK/FK dukker op, har DSB glemt alt om dette stik og igen står en motorvogn med dunkende motorer under overfarten. Nå, MK/FK får også et stik nogenlunde magen til det lyntogenes.
Da MA dukker op, så gentages ovenstående (igen). Men stikkene fra MS/MB/MK kunne ikke "genbruges" da effektbehovet var meget større på MA.
Der var to rigtig store forbrugere på MA, nemlig hovedmotorens forvarmer og den elektriske opvarmning af passagerafdeling. Hvis det kneb med effekten på færgerne, så kunne hovedmotorens forvarmning slås fra på skift på de 2 motorvogne (og så bare bede til at hovedmaskinen kunne starte - medmindre man havde "balls" til at pille med termoføleren).