Tjahh der var vel ideen med lukkede toiletsystemer, det havde man jo ikke haft i Danmark førend protolynet, og så var der klimaanlæg (aircondition) det var jo også noget nyt herhjemme, og så ideen med mere lukkede overgange mellem vognene så kan jeg ellers ikke komme på mere. jeg kom lige til at tænke på en sjov episode, hver gang (middag og aften) når toget kom til Helgoland, så hoppede remiseformand og måske værkmester op i toget ovre ved vaskeanlægget og gik igennem og samlede flasker, nå men en aften der tog jeg toget inde fra hovedbanegården, strengt taget var det nok forbudt for det var jo ikke personførende men tomt materieltog, jeg havde ikke mange penge den dag så jeg samlede hvad der stod af flasker sådan lige til at tage, og jeg gik og grinte for mig selv, så da vi kom til Helgoland hoppede jeg ud i den forreste ende af toget og remiseformand hoppede ind bagerst i toget, jeg skyndte mig over til mit garderobeskab med de flasker jeg havde samlet, formanden fik en lang næse tror jeg, for der var jo ikke ret mange flasker tilbage, men næste morgen da tutten åbnede kl 6.15 der solgte jeg mine flasker og fik penge til 2 rundstykker med ost 2 stk wienerbrød og 2 kopper kaffe, samt der var lidt penge tilovers. Så jeg var mæt og veltilfreds da jeg tog hjem til Amager.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
Gadstrup