Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

De Bornholmske Jernbaner (Generelt)

af Daniel Zøllner, 16/8 2011, 23:07 (4852 dage siden)

Hej.

Dette spørgsmål er mest rettet til Tommy
jeg kan ikke holde det tilbage længere så nu er jeg nysgerrig på hvorfor
hvad er egentlig grunden til at DBJ ikke er nævnt på jernbanen´s kategori under Øvrige/privatbaner.??? evt lidt historie, billeder og de klassiske tegninger du selv har lavet af materiellet på paint.?
er det fordi tiden ikke har været der til det.?
håber på svar og fortsat go´ferie til efteråret Tommy:)

M.V.H Daniel Zøllner

De Bornholmske Jernbaner, her mit/vores bidrag!!

af Steff, 17/8 2011, 09:53 (4851 dage siden) @ Daniel Zøllner

Ja, der mangler selvfølgelig også DBJ. Meeen, der mangler også andre emner på www.jernbanen, bl.a. S-tog. Men det tager tid - også når nu den gode webmaster vil det hele med også modeljernbanen;-).
Men for at komme igang sender jeg herved nogle billeder fra ankomsten af Frichs materiel til øen i pinsen 1935.
Den gode dampfærge MARIE var blevet tilovers, da Lillebæltsbrioen åbnede. Så da materiellet bestilt hos Frichs skulle sendes, blev der lagt sporrammer på dækket for DBJ smalspor.
Mere om dette kan man læse i Frichs-bogen fra DJK.
Herunder billederne som andre må kommentere eller webmaster sætte tekst på.
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

Billederne er optaget af Frichs, Erhvervsarkivet i Århus opbevarede, Lars B. Christensen affotograferede og jeg tager æren og ligger det hele ud:-)

--
Steffen Dresler

De Bornholmske Jernbaner

af ljbanen, 17/8 2011, 20:18 (4851 dage siden) @ Daniel Zøllner

Der mangler også fotos af bl.a tidligere LJ M38 da den var på Lollandsbanen som han fik en del billeder af for år tilbage og MX'erne men han har sikkert travlt, kan være de ting der mangler kommer op men det kan Tommy sikkert svare på Daniel?

LJ - mangler

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 18/8 2011, 22:27 (4850 dage siden) @ ljbanen

Der mangler også fotos af bl.a tidligere LJ M38 da den var på Lollandsbanen som han fik en del billeder af for år tilbage og MX'erne men han har sikkert travlt, kan være de ting der mangler kommer op men det kan Tommy sikkert svare på Daniel?

LJ er en af de baner, jeg ikke er færdig med; der mangler tegninger af vognmateriellet (mange!) samt billeder. Den står på listen sammen med de andre privatbaner, jeg heller ikke er færdig med.

--
[image]

LJ - mangler

af thyge @, rønnede, 16/9 2011, 10:57 (4821 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej!
Under scanningsarbejdet fandt jeg fgl. billeder af et ret kortvarig
besøg hos LJ. nemlig LJ M6.
Billederne er taget efter en roebanevandring, en sen eftermiddag i juni 1966.
på Maribo Station.
[image][image]
Den fylder ikke ret meget!
mvh
Thyge

De Bornholmske Jernbaner-undskyld

af thyge @, rønnede, 16/9 2011, 11:56 (4821 dage siden) @ ljbanen

Hej jeg kom til at sætte Lj 6 indlægget ind her!
til straf bringes et par DBJ foto!
optaget i Nexø august 1965.
Mvh
Thyge
[image][image][image][image]

De Bornholmske Jernbaner - mangler

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 18/8 2011, 22:24 (4850 dage siden) @ Daniel Zøllner

hvad er egentlig grunden til at DBJ ikke er nævnt på jernbanen´s kategori under Øvrige/privatbaner.??? evt lidt historie, billeder og de klassiske tegninger du selv har lavet af materiellet på paint.?

Det er ikke kun DBJ, der mangler - alle smalsporsbaner mangler; de kommer på, hvis jeg engang får tid.

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak