Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Den uigenkaldeligt sidste tur for VNJ D 12...- (Generelt)

af jaer, 15/8 2011, 17:59 (4849 dage siden) @ Jens

Hvad mener I?

At det slet ikke er afgjort.

Det er selvfølgeligt en større renovering, der forestår, men derfra og så til at afskrive maskinen, er der et stykke vej. Tænk bare på HHJ M 2.

Det var kendt før denne weekend, at der er problemer med el-systemet, og at det først vil blive lavet efter at OHJ 40 er køreklar. Der er så kommet yderligere et problem til, men det kan da ikke der med udelukkes, at maskinen ikke kommer ud at køre.

Havde det været tilfældet, så var maskinen slet ikke blevet "luftet" i weekenden.

I øvrigt så er der meget som tyder på, at bremseproblemer skyldes nogle rustskaller i reduktionsvetilerne. Hvilket igen sandsynligvis skyldes den lange stilstand, som maskinen har haft.

Men en måde at få modbevist overskriften på, er jo selv at komme og bidrage til et "come back D 12".

Og så endeligt: Normaltrykket i bremseledningen er altså kun 5 bar.

/Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Brammingeulykken
Brammingeulykken

Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak