Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor er dette billede optaget? (Billedegætterier)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 13/8 2011, 20:41 (4853 dage siden)

Jeg har fået tilsendt følgende billede fra Børge Sundahl der oplyser, at oprangeringen var følgende: DSB MX 1023 - Buh - A og datoen den 12/5 1973. Men hvor er billedet optaget?

[image]

--
[image]

Hvor er dette billede optaget?

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 13/8 2011, 20:51 (4853 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det er såmænd i Strib. Det er det daværende El-Tin nede bagved. Ejendommen foran maskinen, har jeg været utroligt meget i som barn, for der boede min mormor og morfar.

Og så 1000 kr spørgsmålet, hvad mon toget har lavet der?

Mvh
Claus

--
[image]

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 13/8 2011, 21:08 (4853 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jeg har fået tilsendt følgende billede fra Børge Sundahl der oplyser, at oprangeringen var følgende: DSB MX 1023 - Buh - A og datoen den 12/5 1973. Men hvor er billedet optaget?

[image]

Det er såmænd i Strib. Det er det daværende El-Tin nede bagved. Ejendommen foran maskinen, har jeg været utroligt meget i som barn, for der boede min mormor og morfar.

Og så 1000 kr spørgsmålet, hvad mon toget har lavet der?

Her er vi samme sted, men set fra "modsatte ende og i modsatte retning".

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Strib. Ardelt 127 rangerer med ukendte godsvogne. 19. oktober 1978. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

af Børge Sundahl, 14/8 2011, 11:50 (4853 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Når dette udflugtstog holder i Strib, ja så er det af følgende grund.

Jeg kørte i årene 1974-1979 som rejseleder med DSN's udflugtstog og havde den dag et selskab, der skulle på Hotel Staurby Skov. Vi kørte ud af banen til Strib og satte selskabet af. I stedet for at bakke retur til Middelfart, så foreslog rangerlederen, at vi kørte til Strib og foretog omløb.

Så derfor holder toget i Strib inden vi kørte tilbage til stedet ud for hotellet.
Mx'eren kørte derefter solo til Fredericia og kom retur igen sidst på aftenen, for at køre selskabet tilbage til Århus.

Mvh Børge

af Børge Sundahl, 14/8 2011, 11:51 (4853 dage siden) @ Børge Sundahl

Der var en slåfejl. Det var selvfølgelig DSB's udflugtstog

Børge

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak