Hvor er dette billede optaget? (Billedegætterier)
Jeg har fået tilsendt følgende billede fra Børge Sundahl der oplyser, at oprangeringen var følgende: DSB MX 1023 - Buh - A og datoen den 12/5 1973. Men hvor er billedet optaget?
--
Jeg har fået tilsendt følgende billede fra Børge Sundahl der oplyser, at oprangeringen var følgende: DSB MX 1023 - Buh - A og datoen den 12/5 1973. Men hvor er billedet optaget?
--
Det er såmænd i Strib. Det er det daværende El-Tin nede bagved. Ejendommen foran maskinen, har jeg været utroligt meget i som barn, for der boede min mormor og morfar.
Og så 1000 kr spørgsmålet, hvad mon toget har lavet der?
Mvh
Claus
--
Det er såmænd i Strib. Det er det daværende El-Tin nede bagved. Ejendommen foran maskinen, har jeg været utroligt meget i som barn, for der boede min mormor og morfar.
Og så 1000 kr spørgsmålet, hvad mon toget har lavet der?
Her er vi samme sted, men set fra "modsatte ende og i modsatte retning".
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Strib. Ardelt 127 rangerer med ukendte godsvogne. 19. oktober 1978. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
Når dette udflugtstog holder i Strib, ja så er det af følgende grund.
Jeg kørte i årene 1974-1979 som rejseleder med DSN's udflugtstog og havde den dag et selskab, der skulle på Hotel Staurby Skov. Vi kørte ud af banen til Strib og satte selskabet af. I stedet for at bakke retur til Middelfart, så foreslog rangerlederen, at vi kørte til Strib og foretog omløb.
Så derfor holder toget i Strib inden vi kørte tilbage til stedet ud for hotellet.
Mx'eren kørte derefter solo til Fredericia og kom retur igen sidst på aftenen, for at køre selskabet tilbage til Århus.
Mvh Børge
Der var en slåfejl. Det var selvfølgelig DSB's udflugtstog
Børge
Ekstraregning skræmmer: Lynetteholms-metro kommer på slankekur
Nye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«