Gæt en industri (Billedegætterier)
Her er resterne af et nedlagt industrikompleks et sted i Danmark. Virksomheden havde eget sidespor og herfra er der ekspederet et utal af vogne gennem tiden. Hvor er vi?
--
Her er resterne af et nedlagt industrikompleks et sted i Danmark. Virksomheden havde eget sidespor og herfra er der ekspederet et utal af vogne gennem tiden. Hvor er vi?
--
Papirmøllen Næstved?
Anlæggene kunne ligne noget til brunkulslejerne i Midtjylland, men jeg kan bare ikke rigtig få landskabet til at passe, omend netop landskabet på de kanter nærmest er ændret tl ukendelighed.
Det kunne også være resterne af noget mosebrug/spaghnumproduktion. Måske briketproduktion. Eller noget med kalk. Jeg kan bare ikke lige erindre hvor jeg har set noget lignende.
Gert
Kan det være noget med cikorieproduktionen ved Basnæs?
Hej
Når det er Tommy der har sat det på, tror jeg det er et sted på HTJ, der blev gravet tørv engang hvor der var sidespor til.
VH
Bent Larsen
Hej
Hvad med Mogenstrup grusgrav ved Næstved ?
Der har været et anlæg hvor de omlæssede fra tipvogne til normalsporede vogne - og hvis det er tilfældet findes resterne på billedet stadig ?
MVH
Svellen
Der er kommet mange gode bud men ikke det rigtige. "Svellen" er den, der har været tættest på mht. produktionen. Virksomhedens sidespor udgik fra en privatbanestation.
--
et vildskud kunne være ETJ i mellem Balle og Rosmus
Kongerslev?
et vildskud kunne være ETJ i mellem Balle og Rosmus
Bingo!
Ny Balle station på Ebeltoft Trustrup Jernbanen er/var nærmeste station. I området var der omfattende sten-, grus- og kalkgrave med tilhørende kalkværk, stenværk osv. Præcis hvilke industrikompleksrester jeg har fotograferet, er jeg dog ikke klar over.
I Signalposten 1978/4 er der både beskrivelse, billeder og sporplan over området.
På evp.dk er der (som altid) også billeder og vognkasserne i denne tråd blev fundet i samme område.
--