Lemvig 3- 4. august 2011.
Ufatteligt man stadig kan få lov til at køre med sådan noget herligt material i Danmark, glimrende billeder.
Lemvig 3- 4. august 2011.
Det er privatbanehygge der vil noget. Så mange lynetter samet et sted, og så i så god en stand.
Jeg kan se at de har direkte vogne til Århus :)
-eller er der mon tale om en reserve der er blevet overført til Lemvig?
Lemvig 3- 4. august 2011.
Her er en video fra Bjergbanen d. 29/7 2011.
http://www.youtube.com/watch?v=vFu1RcMzukU
Mvh Kasper Pedersen
Lemvig 3- 4. august 2011.
Lemvig 3- 4. august 2011.
Her er en video fra Bjergbanen d. 29/7 2011.
Så kunne det kamera og den fotograf vist heller ikke komme ret meget tættere på sporet ;)
Lemvig 3- 4. august 2011.
Flotte Billeder og film, du fik ikke skiftesporet med nede af bjerget,det kan jeg huske fra den tid jeg boede lige op og ned af banen!
MVH
Jimmy
Lemvig 3- 4. august 2011.
..... det har da ikke altid været éntunget:
VLTJ Lemvig, Havnebanen 02.08.1980 (nm).
M.v.h.
Niels
Lemvig 3- 4. august 2011.
Hej med jer
Ja han var tæt nok på men når man bare ved at de er der hjælper det jo på det, og han er ikke den eneste det sker næsten hverdag når vi kører der nede så det ver noget der sider på ryggen at man forvænter at der er fotografer i eller ved sporet.
mvh. Preben
Lemvig 3- 4. august 2011.
Lidt terminologi
Ved jernbanen hedder det sporskifte - ikke skiftespor
Lemvig 3- 4. august 2011.
Er det uigenkaldeligt slut med daddelæsken på Bjergbanen?
Lemvig 3- 4. august 2011.
Er det uigenkaldeligt slut med daddelæsken på Bjergbanen?
Har de i det hele tage nogen daddelæske tilbage i Lemvig?
De havde en som var blevet omlakeret i deres nuværende design. Den var vist fra OHJ, og havde fået sat større vindue i ved førerpladserne. Den havde også fået monteret sokler til Almex klippekortautomater, hvilket tyder på at man havde mulighed for at bruge den på planmæssige ture som lynetteerstatning. Eller måske var Almex soklerne noget der fulgte med "hjemmefra"?
Men er den stadig i Lemvig?
Turen ad Bjergbanen i daddelæske var i hvert fald imponerende, jeg kan erindre en tur i VLTJ YBM 17 - ikke den fra OHJ, men ex SJ Y6 1103. Den raslede som den var ved at falde fra hinanden, det var den måske også. Året efter stod resterne af den til ophugning på sporet modsat værkstedet. Og YBM D16 havde overtaget.
Lemvig 3- 4. august 2011.
Hej
Ifølge Jernbanen.dk er både YBM D16 og YBM 17 udlånt til Struer Jernbaneklub.
og på Struer Jernbaneklubs hjemmeside ser det ud til, at D16 stadig er i Struer.
venlig hilsen
Jacob Rout
Lemvig 3- 4. august 2011.
Hej.
D 16 er under en kraftig renovering i Struer, hele vognkassen har fået lavet rustarbejde, indvendig er hele loftbeklædningen udskiftet. Bogier m.m. skal også igennem den helt store tur. Om den kommer til at kører på Bjergbanen ved jeg ikke, det er nok ejeren og bestyrelsen i SJK der bestemmer det.
Et par billeder fra renoveringen af YBM D 16 i Struer.
Lemvig 3- 4. august 2011.
Hej med jer
Både D16 og 17 er i Struer og D16 er ved at blive sat i stand, alt rust er lavet og det meste er malet, så den kommer ud og rulle igen, nok også på bjergbanen.
mvh. Preben
Lemvig 3- 4. august 2011.
Lemvig 3- 4. august 2011.
Ja, det er rigtigt. Jeg var tæt på, men det var nu stativet der var tættest. Jeg stod lidt længere væk (ikke alt for langt) og tog billeder, Men havde selvfølgelig styr på, at jeg ikke stod i vejen, eller var til fare for Ym 15 på turen op og ned af Bjergbanen.
Mvh Kasper Pedersen
Lemvig 3- 4. august 2011.
Hej kasper du var ikke spor i vejen du siste at du var der og rekspekterede toget så dig hade jeg ikke spor imod at du var der
mvh. Preben