Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gennemgående privatbane i Hillerød? (Trafikpolitik)

af UTJ, 2/8 2011, 19:14 (4871 dage siden)

Hillerød-Posten beskriver store planer i Hillerød:

Forbindelse mellem GDS og HFHJ?

Anden artikel skriver at man vist nok ikke vil rive stationsbygningen ned (den er fra 1864).

Apropos fælles perronspor for Lille Nord, Gribskovbanen og Hundestedbanen, ja så kunne man komme på at det måske ville være billigere at føre HFHJ over S-banen syd for hillerød station, der hvor HFHJ i forvejen kører på næsten 2. sal.

Gennemgående privatbane i Hillerød?

af MR, Frederiksberg, 2/8 2011, 20:29 (4871 dage siden) @ UTJ

Årsagen er sikkert det nye signalprogram.

Hillerød har længe været en udfordring for Signalprogrammet med Lokalbanen "på tværs". Det kan man jo så løse ad bagveje som denne, men sikkert er det, at nye signaler (eller netop manglen på ydre signaler) kommer til at betyde store forandringer.

vh Michael

Gennemgående privatbane i Hillerød?

af gamle ole, 2/8 2011, 20:52 (4871 dage siden) @ UTJ

Tja, og hvis man så lavede gennemkørende privatbanetog i Helsingør også, mellem ex-HHGB og LilleN Nord som vi har haft oppe i en tidligere tråd, så er "ringen sluttet".

Ole

Gennemgående privatbane i Hillerød?

af dykker5502, 13/3 2012, 23:01 (4647 dage siden) @ gamle ole

Her er et eksamensprojekt fra DTU fra 2003 der anviser forbedringsmuligheder for togdriften i Nordsjælland.

Nu 9 år senere kan man sehvor meget af dettes arbejdes anbefalinger der faktisk er gennemført. Der ud over er der en række andre spændende ideer.

Rapport fra CTT, DTU

Reise til Kiøbenhavn 1856
Reise til Kiøbenhavn 1856

I 1856 foretog Morten Nielsen en rejse fra Odense til København med den netop åbnede jernbaneforbindelse fra Korsør til København. Mortens oldebarn Jan Geugjes har indsendt Mortens dagbog fra turen, som vi bringer her.

Læs mere
ContecRailDSB MO554

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak