Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Engelsk side med jernbaner før og nu? (Generelt)

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 1/8 2011, 11:42 (4867 dage siden)
redigeret af Claus E. Hansen, 1/8 2011, 11:54

Her for nogen år siden, dukkede der en henvisning op på en stor engelsk jernbaneside med nedlagte jernbaner i nyhedsgruppen, der viste med fotos hvordan der så ud på en given lokalitet mens jernbanen var der, og så nøjagtig det samme sted efter at jernbanen forlængst var nedlagt, eller efter at jernbanen havde gennemgået en rivende udvikling.

Er der nogen her der mon tilfældigvis kender til denne engelske side?

Kigger vi i den danske jernbanelitteratur, så har emnet også været berørt her, nemlig i "Hilsen fra jernbanen", postkortmotiver dengang og nu, udgivet af bane bøger i 2007. Det er en meget flot fortolkning af jernbanehistorien, for det er kun ved at forstå fortiden, vi kan forstå hvorfor nutiden er som den er (eller omvendt!). Bogen kan klart anbefales, hvis man ikke allerede har den.

Mvh
Claus

--
[image]

Engelsk side med jernbaner før og nu?

af Anders Hansen, 1/8 2011, 20:17 (4866 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hej Claus.
Jeg kender desværre ikke den side du efterlyser,men jeg har for ikke længe siden købt en engelsk bog,som omhandler nøjagtig 'det' som du beskriver! Den hedder: "The Somerset & Dorset-then and now", og er udgivet i 1986;forfatteren hedder Mac Hawkins.
Bogen er på ca. 270 sider med et væld af billeder og facts ,rigtig mange er fotograferet fra nøjagtig samme position med mange år i mellem.
Jeg har ikke haft tid endnu til at kigge nærmere i bogen, men jeg tænkte det måske kunne bringe dig nærmere 'på sporet' af den side du søger!

Bedste hilsner

Anders.

af Dampfmeisteren ⌂, 1/8 2011, 20:21 (4866 dage siden) @ Claus E. Hansen

Nej, jeg kender desværre ikke siden. Håber andre kan hjælpe.

Men jeg har haft megen glæde af at læse Mac Hawkins Før og Nu bøger om engelske jernbaner.

[image]

Somerset and Dorset Then and Now

[image]

The Great Central Then and Now

[image]

LSWR West Country Lines Then and Now

mvh. Dampfmeisteren.

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 1/8 2011, 21:27 (4866 dage siden) @ Dampfmeisteren

Tak for de gode svar :-)

Det lyder meget som om at Amazon.com skal have et besøg.

Mvh
Claus

--
[image]

af Dampfmeisteren ⌂, 1/8 2011, 23:22 (4866 dage siden) @ Claus E. Hansen

Vil også foreslå ebay.co.uk.

Mange af disse jernbanebøger har jeg købt til 2-3 pund + 4-5 pund i forsendelse.

På den anden side har Amazon.co.uk gratis forsendelse til Danmark, hvis man køber for mindst 25 pund. Desværre er de så store så man skal betale 25%, da de er momsregistreret i DK, fordi de omsætter for mere end 250.000 kr årligt. Bogmomsen er ellers 0% i UK.

mvh. Dampfmeisteren.

af Anders Hansen, 2/8 2011, 18:31 (4866 dage siden) @ Claus E. Hansen

Hej Claus.

Hvis du er interesseret, er mit eksemplar af bogen til salg.
Har prøvet at sende dig en mail,men det lykkedes ikke,så send mig en mail eller svar her -hvis interesse.

Bedste hilsner

Anders.

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 2/8 2011, 22:26 (4865 dage siden) @ Anders Hansen

Hej Anders

Og tak for tilbuddet. Der har været noget vrøvl med mailserveren, men prøv at skriv igen. Vi finder da ud af noget hvis prisen er rigtig ;-)

Men det lader til at der er større traditioner i den engelske jernbanelitteratur om emnet fremfor den danske. Der ser ud til at være rigtig mange titler.

Mvh
Claus

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak