En tur i Grejsdalen (Generelt)
En tur med MRD 4282, søndag 31. juli 2011.
En tur med MRD 4282, søndag 31. juli 2011.
Herlige billeder!
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Fint gammelt emalje-800 meter afstandsmærke på billede 9. Hvor stå det egentlig henne? I nærheden af Jelling? Og er det tilgængeligt?
Venlig hilsen
Henrik
Billede 9 er fremskudt til Grejsdal fra Nord og ikke særligt tilgængeligt desværre.
Lidt synd at der er bevægelsesuskarphed på de fleste af billederne, prøv med en 500 i lukketid, vil hjælpe lidt på det.
Hansi
Jeg beklager den ikke alt for gode billedkvalitet, men jeg har desvære kun et ældre digitalkamera i discount udgave. Købt i Aldi for en del år siden.
Men jeg syntes nu alligevel i skulle se billederne fra en af vores smukkeste jernbanestrækninger, selv om de fleste nok har set billeder eller film fra denne strækning.
Du kan for ca 3000-4000 få et ganske godt spejlrefleks kamera fra Canon eller nikon når disse er på bud i din lokale Bilka/Elgiganten
Hansi
Man kunne jo også bare nøjes med at tage turen med veterantog, så går det jo ikke så hurtigt..
Se køreplan her: http://www.klk.dk/
--
mvh. Henrik C
Du kan for ca 3000-4000 få et ganske godt spejlrefleks kamera fra Canon eller nikon
når disse er på bud i din lokale Bilka/Elgiganten
Jeg vil anbefale Kamerahuset i Kbh. De sælger i øjeblikket et Nikon D90 med en 18-55VR for kun 4.700 kr.
http://kamerahuset.dk/product/nikon-d90-m-18-55-vr-sartilbud-fra-nikon-vba230kn02/
Fantastisk tilbud når man tænker på at det er et semipro-kamera, der plejede at koste knap 7.000 kr. Selvfølgelig er det fordi at det er en "Auslauf"-model, men det tager det ikke dårligere billeder af.
mvh. Dampfmeisteren
Per Finsted fra Dansk Militærhistorisk Selskab (www.chakoten.dk) har skrevet en artikel om militære jernbanetransporter i 1930erne. Jernbanen.dk har leveret tegninger til artiklen og har som tak fået lov at bringe artiklen her.
Læs mereFærre tog mellem Aarhus H og Aalborg/Aalborg Lufthavn til og med lørdag - søndag kører vi normalt
To uger med ændrede tider for enkelte InterCityLyn og InterCity mellem Odense og København
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H
Aftener, nætter og tidlige morgentimer med ændringer på tog mellem Aarhus H og Aalborg Lufthavn