Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bellingrodt i Danmark? (Generelt)

af Anders Hansen, 31/7 2011, 19:04 (4864 dage siden)

Hej.
Ved en søgning på C-mask. i Jernbanen.dk så jeg til min forbavselse et billede af C 710-tilsyneladende fotograferet af Bellingrodt.
Hvis det er Carl Bellingrodt,som vil være kendt af mange fans af tyske damplokomotiver( som jeg selv er en meget stor fan af),
er det nyt for mig,at han skulle have været i Danmark i 1959. Jeg holder utroligt meget af hans billeder,og har også en del viden om personen C.B., så det ville være meget interessant for mig, hvis nogen skulle ligge inde med viden om hans evt. færden i Danmark.
Venter spændt,om der skulle være andre Bellingrodt-fans( eller af andre tyske jernbanefotografer,eks. Hubert og Maey)

Mange hilsner Anders.

Bellingrodt i Danmark?

af Per Sørensen, Helsingør, 31/7 2011, 19:34 (4864 dage siden) @ Anders Hansen

Hej
jeg er også fan. Mener han var her i forbindelse med Morop kongressen og var med på de ture der hørte med.

Venligst

Ped

Bellingrodt i Danmark?

af Ole M. Nielsen ⌂, 31/7 2011, 20:26 (4864 dage siden) @ Anders Hansen

Hej.
Ved en søgning på C-mask. i Jernbanen.dk så jeg til min forbavselse et billede af C 710-tilsyneladende fotograferet af Bellingrodt.
Hvis det er Carl Bellingrodt,som vil være kendt af mange fans af tyske damplokomotiver( som jeg selv er en meget stor fan af),
er det nyt for mig,at han skulle have været i Danmark i 1959. Jeg holder utroligt meget af hans billeder,og har også en del viden om personen C.B., så det ville være meget interessant for mig, hvis nogen skulle ligge inde med viden om hans evt. færden i Danmark.
Venter spændt,om der skulle være andre Bellingrodt-fans( eller af andre tyske jernbanefotografer,eks. Hubert og Maey)

Mange hilsner Anders.

Hej Anders.

Bellingrodt var i Danmark i 1959 i forbindelse med MOROP-kongressen.
En del af de billeder han tog dengang har været til salg på tyske ebay.

--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk

Bellingrodt i Danmark?

af Anders Hansen, 1/8 2011, 19:40 (4863 dage siden) @ Anders Hansen

Hej igen.
Tak for jeres svar-jeg er ny her i dette forum,så jeg havde ingen ide om,at emnet havde været behandlet før her på siderne.
Men C.B var jo en meget travl mand,så det undrer mig ikke,at han også deltog i MOROP kongressen her i DK.!!
Det var rart at høre fra nogle Bellingrodt-kendere!!

Bedste hilsner Anders.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak