Frichs-Wegmann skilte (Generelt)
På 2. generations S-togene sad der Frichs Wegmann plader på alle bogierne. På vognkassen sad den "normale" Frichs plade.
Bogie under ufærdig vogn på vej fra Frichs til Scandia 1971.
Mvh
Georg
På 2. generations S-togene sad der Frichs Wegmann plader på alle bogierne. På vognkassen sad den "normale" Frichs plade.
Bogie under ufærdig vogn på vej fra Frichs til Scandia 1971.
Mvh
Georg
Ja - hvor mange vil Du have?
Hilsen fra Holger i Hedehusene
Klarer mig - men det med flere navne på pladen havde jeg nu ikke set før.
Mvh
Georg
Frichs indgik en licensordning med Wegmann for at kunne lave bogierne.
Bogierne var DSBs ønske, så valgmulighederne var begrænsede.
Nogle år forinden havde Henschel foreslået en art licensaftale via DSB og et af mange krav fra Henschels side var at størrelsen på bogstaverne på byggepladen skulle være lige store. Jeg har ikke set aftalen mellem Frichs og Wegmann, men gad vide om der ikke har været et tilsvarende krav?
At en tidligere ingeniør hos Frichs så udnyttede sine forbindelser til Wegmann, da han blev rodet ind i IC/3 has Scandia er jo blot en sjov krølle.
Er det mig der ser syner, eller er der en vis lighed mellem 2g bogierne og dem der sidder på vognene i Ma lyntog? Lige på MM/MU er der jo den ekstra påbygning til bremserne, men på de S-togs bogier der ikke har banemotorer er ligheden tydeligere.
Hej Kim!
Ligheden er ikke tilfældig. Mindst tre vognarter herhjemme har anvendt Wegmann- type bogierne. MA lyntogsvognene, 2 G S-tog samt et antal tysk købte sovevogne, der indgik i DK TEN Pool.
--
Steffen Dresler