Nattog Kh-Prag (Generelt)
Fernbahn.de siger at toget består af 11 vogne?
Det gør Bane.dk's monitorerer også, men i praksis kører det med 10. Den 11. er vidst en højtidsvogn, men den kunne man vel droppe til fordel for en Prag del.
Da toget kørte med 12 vogne var der ikke meget plads på Kh og i spor 8 var der kun lige plads til alle vogne hvis man også skulle holde bag PU'eren med EA'eren. Så tvivler på at man vil særligt langt over 12 vogne?
Har vognlister liggende på 13 vogne, hvor jeg har afgået fra spor 7/8, så det kan lade sig gøre. I praksis er øverste smertegrænse nok mellem den 14. og den 15. vogn, da vi der kommer ud over 400 meter tog, hvilket i DK er maks for R-bremsede tog. Diverse skiløbere har også kørt med 14 vogne, dog ikke fra Kh, men skulle mene det er muligt. Måske nogen ligger inde med aktuelle (efter ombygningen) spor/perronlængder for Kh?
Omkring udvekslingen i Hannover så husk at der jo ikke udveksles vogne fra København mod Warszawa/Prag/Moskva/Minsk eller omvendt. Men jo det ville da være en mulighed, men netop da der ingen vognudveksling er i den retning i dag er der meget kort tid fra det ene tog ankommer til det andet skal afgår.
Har ikke 2011 køreplanstider ved hånden så nøjes med 2010 for Hannover:
Men det lyder som noget der indenfor rimelighedens grænser kan rettes til?