Nattog Kh-Prag (Generelt)
Ved en afgangstid en time senere end det nuværende tog skulle der være massere af tid til at nå Berlin i tide og tilsvarende kan toget så også godt ankomme tidligere, der er i i hvert fald ikke plads sådan som det ser ud nu i 472/473 til mere end én vogn!
Hvorfor ikke? 472/473 kører med 10 vogne i den danske ende pt., da den kørte som 482/483 havde den normalt 12-13 vogne med, så det burde den da sagtens kunne komme til igen. Og der mangler ikke køretid på dansk strækning, så den øgede belastning er ikke et problem her i hvert fald.Og 472/473 har allerede vognudveksling med 456/457 i Hannover, for København-Amsterdam delen. Så det vil da være oplagt at udveksle Prag delen her også.
Fernbahn.de siger at toget består af 11 vogne? Da toget kørte med 12 vogne var der ikke meget plads på Kh og i spor 8 var der kun lige plads til alle vogne hvis man også skulle holde bag PU'eren med EA'eren. Så tvivler på at man vil særligt langt over 12 vogne?
Men jo teorien holder jo meget godt da man jo ikke vil have vogne med til Warszawa eller Moskva, hvilket ville være oplagt.
Omkring udvekslingen i Hannover så husk at der jo ikke udveksles vogne fra København mod Warszawa/Prag/Moskva/Minsk eller omvendt. Men jo det ville da være en mulighed, men netop da der ingen vognudveksling er i den retning i dag er der meget kort tid fra det ene tog ankommer til det andet skal afgår.
Har ikke 2011 køreplanstider ved hånden så nøjes med 2010 for Hannover:
Prag-København
EN 436/446 ankomst 2:15->CNL 482 afgang 2:36
København-Prag
CNL 483 ankomst 2:13->EN 437/447 afgang 2:37
Men som Lkf har du nok mere indsigt end jeg har;)