Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Efterlysning af billede fra Charlottenlund (Generelt)

af Claus Frost, 24/7 2011, 19:24 (4874 dage siden)

Hej

Skulle der mon her i forum være en enkelt eller to der har taget dækkende billede af vendesløjfen i Charlottenlund (der hvor Cafe Jorden Rundt i dag har til huse).

Det er jo en arkitektonisk lille perle, så hvis nogen kunne vise et billede af bygningen sammen med en sporvogn eller en trolleybus (hvis de kørte der) ville jeg blive taknemmelig.

Jeg har nemlig en erindring om at have set det på nettet - men efter 2 dages søgen ikke kunne finde noget - andet end dette:

Tog-billeder.dk

På forhånd tak

Efterlysning af billede, SIDEN for sporvogne!!!!

af Steff, 24/7 2011, 19:46 (4874 dage siden) @ Claus Frost

Go´aften Claus (+ andre sæ´følig)!

Hvis man leder efter og har interesse i sporvogne, Københavns historie sporvognsmæssigt, ruter, ting relateret til sporvogne, NESA trolje- og KS busser i al almindelighed, rutekort, bygninger mv., er der nok kun EN side i Danmark; "Findes det ikke, findes det hér" for at lave et reklameudtryk for de gule sider lidt om.
Prøv:

http://www.vognstyrer.dk/Sporvogne/Sporvogne.htm

Der er OSEANER af billeder at se på, så mon ikke at dine ønsker bliver opfyldt her. Husk på at flere linjer og speciallinjer har kørt ud til "jorden rundt".

God fornøjelse og så er den et besøg værd, men husk lige på, at der også findes en "Jorden rundt" ved Svanemøllebugten!!

--
Steffen Dresler

Efterlysning af billede, SIDEN for sporvogne!!!!

af Aleman, 24/7 2011, 23:20 (4874 dage siden) @ Steff

Hej Claus.

Ventesalen ved Charlottenlund Skov skulle ikke være nogen sag at finde, tænkte jeg, men blev alligevel klogere. Den er hverken i linjebøgerne 1 og 14, ejheller i de små hæfter om samme linjer, men i bogen om NESA (udgivet i 1977) er der et billede på side 97, taget i snevejr i 1939, hvor man ser 'hele' bygningen - desværre halvvejs skjult af et skur eller en skurvogn. Måske er den også i storværket 'Sporvogne i Danmark', men jeg har ikke haft tid til at slå efter. Caféen er ikke så gammel i dens nuværende form - da jeg frekventerede stedet sidst i 1960'erne, var der en almindelig kiosk, hvor man kunne få sig en Hellerup Is.

For at undgå pinlige sager vedr. ophavsret vil jeg ikke lægge billedet her på siden, uanset hvad andre siger.

Den anden café 'Jorden Rundt' nede ved Svanemøllehavnen er af ganske nyere dato og afløste et bunkeranlæg, der var på stedet (jeg læste til realeksamen på skråningen af bunkeren i 1970!). Det var et godt sted med udsigt over Øresund til den ene side og lyden fra Helgoland til den anden side.

Venlig hilsen,

Aleman

Efterlysning af billede fra Charlottenlund

af Tramways.dk, 24/7 2011, 23:38 (4874 dage siden) @ Claus Frost

For sporvejsrelaterede emner, kan altid henvises til www.sporvejsforum.dk - Dér er mange kloge hoveder! ;-)

af Claus Frost, 25/7 2011, 17:39 (4873 dage siden) @ Niels Munch

Hej Niels

Ja, det billede har jeg også set, men det er en bygning af ældre dato.

Aleman:
Jeg har set billedet i NESA-bogen i dag, og det er den bygning jeg tænker på. Billedet der er bare ikke så god en kvalitet.

Steff og Tramway:
Jeg vil frekventere forum på sporvogn.dk for yderligere info, og undskylder jeg har stillet et irriterende spørgsmål uden for genren.

Beklager, det skal ikke gentage sig.

af UTJ, 25/7 2011, 19:40 (4873 dage siden) @ Claus Frost

Jeg vil frekventere forum på sporvogn.dk for yderligere info, og undskylder jeg har stillet et irriterende spørgsmål uden for genren.

Beklager, det skal ikke gentage sig.

Det må gerne gentage sig og du skal ikke undskylde - men det er nok ikke her i dette forum at du får det bedste svar (og billede). God jagt ;-)

Jeg er sikker på at de to andre rødder mener det samme :-D

Efterlysning af billede fra Charlottenlund, forsæt bare!

af Steff, 25/7 2011, 21:05 (4873 dage siden) @ UTJ

Fuldstændig enig med UTJ.
Claus, dette forum er åbenbart så altfavnende, at man kan få svar på hvad som helst der er skinnebårent:-) . Så sporvogne synes jeg også er velkommen.
Det ER iøvrigt en god hjemmeside vognstyreren har lavet.

--
Steffen Dresler

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak