Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mere roderi (Generelt)

af Aleman, 24/7 2011, 19:10 (4875 dage siden)

Nogle brugere af dette forum elsker billedgåder, andre hader dem. De sidste kan roligt klikke videre til næste emne, for her er en gåde - i hvert fald for mig selv. For hvad blev dette skur benyttet til? Som det ses, var der spor på begge sider af det (samt flere, der ikke ses på billedet).

[image]

For god ordens skyld skal jeg tilføje, at det stod hverken i Rumænien eller Bulgarien eller et andet obskurt sted, men blot et par kilometer fra Københavns Rådhusplads. Stedet er uigenkendeligt i dag, og området indbyder ikke ligefrem til hyggelige spadsereture.

Jeg har desværre ikke noteret noget som helst vedrørende dato, men det er taget omkring midten af 1990'erne - plus/minus et par år.

Venlig hilsen,

Aleman

Mere roderi

af UTJ, 24/7 2011, 19:22 (4875 dage siden) @ Aleman

Nogle brugere af dette forum elsker billedgåder, andre hader dem. De sidste kan roligt klikke videre til næste emne, for her er en gåde - i hvert fald for mig selv. For hvad blev dette skur benyttet til? Som det ses, var der spor på begge sider af det (samt flere, der ikke ses på billedet).

[image]

For god ordens skyld skal jeg tilføje, at det stod hverken i Rumænien eller Bulgarien eller et andet obskurt sted, men blot et par kilometer fra Københavns Rådhusplads. Stedet er uigenkendeligt i dag, og området indbyder ikke ligefrem til hyggelige spadsereture.

Jeg har desværre ikke noteret noget som helst vedrørende dato, men det er taget omkring midten af 1990'erne - plus/minus et par år.

Venlig hilsen,

Aleman

Kunne vel være der ude hvor man flyttede en hel station, for dernæst at placere den ovenpå en P-kælder. Faktisk kan billedet vel være taget nogenlunde der hvor stationsbygningen nu står. Stationsbygningen mistede i øvrigt helt retningssansen i den manøvre.

Eller er vi et helt andet sted?
;-)

Mere roderi

af Aleman, 24/7 2011, 19:37 (4875 dage siden) @ UTJ

Din retningssans fejler ikke noget - det er lige præcis det sted, du omtaler. Men jeg mangler stadig svar på, hvad skuret blev brugt til - ja, sikkert et lager af en slags, men var det noget jernbane- eller færgemæssigt?

Og så kan jeg jo lige så godt afsløre stedet, hvor skuret stod - det var ved Frihavnsstationen, der nu står underligt umotiveret mellem nogle ligegyldige betonkasser.

Venlig hilsen,

Aleman

Mere roderi

af Steffen Vester, 24/7 2011, 21:27 (4874 dage siden) @ Aleman

Det ser ud til, at der har været en større port i gavlen tidligere. Kan det have været brugt oprindeligt som remise/garage til en mindre rangertraktor?
V/H, Steffen.

ContecRail
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak