Banevolden - Likvideret i rette tid... (Generelt)
Jeg kan sagtens følge et ønske om at lade togene komme hurtigst muligt fra Odder til Aarhus. -Specielt nu, hvor de paralleltkørende "gummitog" ikke længere er jernbanens, men en konkurrent til toget.
Alligevel kan jeg ikke lade være med at begræde, at de 68 nye Malling-familier, som nu er flyttet ind på arealet mellem skiltet på mit næste billede og Banevolden trinbræt, som var beliggende mindre end 50 meter fra de nærmeste af de nye huse.
Umiddelbart bag fotografens standpunkt opførtes ved samme lejlighed yderligere ca 40 nye huse, som så dog ligger nærmest rutebilens stoppested på Bredgade.
Byen vokser samtidig endnu mere voldsomt nordpå, hvilket måske kan komme Egelund trinbræt til gavn, nu det snart mister de mange kunder, Ove skaffede med sit berømte specialtilbud til rejsende med skraldesække.
Jeg tror og håber, den voldsommme befolkningstilvækst vil betyde noget for den lokale biograf (som for ikke at misbruge tråden i reklameøjemed ikke nævnes ved navn !), men jeg ville nu gerne have delt glæden med vores gode lokalbane...
Y-tog ved Banevoldens nedlagte trinbræt - og de 68 byggegrunde, som nu taget i brug.
(foto: februar 2008 ph)