Valby 1932 (1 postkort) (Generelt)
Tillad mig at forstyrre billedet med et postkort dateret 1932:
Valby (postkort dateret 1932, arkiv nm). Klik på billedet for højere opløsning.Hvem kan dechiffrere billedet?
Der er tydeligvis tale om 2 Triangel'er, stadig med centralkobling, ryg mod ryg, men på vej hvorhen?
Er det Carlsberg til højre? Er det en rød-hvid signalmast til venstre? For hvilket spor? Hvilken er broen i baggrunden? Andet?
Glæder mig til opklaringen!
M.v.h.
Niels
Hej Niels.
Det var godtnok en af de gode, --en der kan ødelægge alle planer for en lørdag eftermiddag. Svær er den i det mindste.
Set på mit gamle kort (fra 1923), men også alle andre, er strækningen snorlige helt fra Valby til Carlsberg/Enghave. På foto er der en passende højrekurve ude i horisonten.
Mon ikke det er set fra broen ved Gl. Jernbanevej mod Kh, med Vestbanen til højre og et eller andet mindrebetydende spor til venstre (arbejds- / materialespor for den kommende S-bane) ??? TRIANGLERNE må vel være på vej mod Kh. ???
Bygningen oppe til højre må vel ligge på Aller-grunden ??? men broen i baggrunden ??? Allerede dengang kunne de vel fifle med billederne. Kan de have "flyttet" den høje Carlsbergbro til et sted, hvor den passede bedre ind i billedet(jeg har selv mindst eet andet ældre postkort, hvor der er fiflet, --dog ikke så meget som her).
Broen synes at være rigtig nok ...
(Fundet på nettet)
...men måske anbragt lidt langt ude i forhold til kurven ! ! ! ??? Jo mere jeg ser på billedet, jo mere forekommer det mig, at broen er rigtigt anbragt, foran kurven,
der så -følgelig- kommer efter broen. Jeg tror egentlig også, at det passer godt med, at det er bebyggelsen i "spidsen" Sdr.Blvd./Ingerslevgade/Enghavevej der ses i baggrunden.
Hilsen,
Erik V. der må forlade PC-en nu, desværre.
http://evp.dk/index.php?page=ballerup-station (på denne side er der f. eks. et par MA-vogne i Ballerup i 1925 (prøvekørsel ???)