Y-tog i Malling (Generelt)
Jeg bliver ved - afskeden med Y-togene nærmer sig jo desværre...
Her krydses i Malling den 17.01.2007
Jeg bliver ved - afskeden med Y-togene nærmer sig jo desværre...
Her krydses i Malling den 17.01.2007
Skudt fra den sydlige perron på Vilhelmsborg trinbræt den 25.01.2007
Hiv & Sving, Motherf**ker !
Hiv & Sving, Motherf**ker !
Pas på at Trafikforstyrrelsen ikke ser det billed! Så planter de en rød skive i sporet, og der bliver den stående intil STRIX målevognen kommer forbi næste gang..
Men man kommer da til at holde af de lynetter her på falderebet. Sjovt nok har de kørt mange steder i mange år uden den helt store interesse blandt jernbaneenthusiaster.
Wau, sej vinkel !!
Allan
der har du godtnok gang i den helt store tele dejlige fotos.
Fine billeder.
I tirsdags 19/7-11 ventede toget fra Odder krydsning i Tranbjerg, det er der intet nyt i, men denne specielle lygteføring kunne ses bagfra toget. Hvad betyder denne egentlig? Lokoføren er på billedet på vej ned for at ændre til blot 2 slutlys.. :)
baklys
Træsvellerne til højre i billedet? Er man ved at anlægge et nyt sidespor eller.....?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Hej.
Normalt betyder dette signal "venstresporskørsel", men i forenden, så det stemmer ikke rigtigt med at du siger det er bagenden? Måske har der været kørt på venstre DSB spor mod Aarhus - og så har "nogen" glemt at ændre lygteføringen igen - og kommet i tanker om det i Tranbjerg på turen tilbage mod Odder? Eller er der tilfælde, hvor man køre med denne lygteføring bag på?
M.v.h. Poul Erik.
Hej.
Normalt betyder dette signal "venstresporskørsel", men i forenden, så det stemmer ikke rigtigt med at du siger det er bagenden? Måske har der været kørt på venstre DSB spor mod Aarhus - og så har "nogen" glemt at ændre lygteføringen igen - og kommet i tanker om det i Tranbjerg på turen tilbage mod Odder? Eller er der tilfælde, hvor man køre med denne lygteføring bag på?
M.v.h. Poul Erik.
Tjaaah. Engang korte et MO-styrevognstog uden de røde skiver i holderne i bagenden. Kommentaren fra det krydsende togs fører var såmænd blot at det var bedre med lys end uden. Mon ikke blot det er en af de små ubetydelige fejl vi ser afbilledet.
I meget lang tid har der ligget sveller på stationen i Tranbjerg, det var meningen man ville oprette et sidespor til banens arbejsmatriel o.li., men det ser tilsyneladende ud til at være et langsigtet projekt..
Såvidt jeg ved så er der 2 hvide frontlanterner når der er tale om vestresporskørsel samt og kun en enkelt rød i venstre side. Desuden er toget på billedet på vej til Århus fra Odder.
Såvidt jeg ved så er der 2 hvide frontlanterner når der er tale om vestresporskørsel samt og kun en enkelt rød i venstre side. Desuden er toget på billedet på vej til Århus fra Odder.
Det signal som du tænker på her er udfaset, dog har der ikke været tale om den røde skive skulle sidde i højre eller venstre side, det har været valgfrit at efter hvad der har været nemmest.
AL
Måske har der været kørt på venstre DSB spor mod Aarhus - og så har "nogen" glemt at ændre lygteføringen igen M.v.h. Poul Erik.
Jowda ! -Han futtede da over ved den nye transversal ved overkørslen i Viby
-Og så myldrer jeg forresten videre til Odder.... Ukendt Ym/Ys i spor 1.
vh
Per
Sådan er det nok med mange togtyper, til hverdag er der ikke nogen der bemærker dem. De kører jo også i morgen. Men lige pludselig er de der bare ikke mere, det er der nok flere her inde på forumet der kan nikke genkendende til.
Man aner det oprindelige spor 3 (jf. snakken om henliggende sveller ovenfor),
som også jævnligt har været brug til henstilling af navnlig baneafdelingens køretøjer. Trianglen M5 stod her meget længe en overgang. (Foto: 22.09.2007)
22.09.2007 Mellem Vilhelmsborg og Beder - Odderbanen kører igen efter een af de kortvarige lukninger, styrelsen dikterede for sporforbedringer forud for det helt store ombygningscirkus.
Stadig den 22.09.2007, -stadig Y-tog, -stadig Odderbanen. -Men hvor ?
vh
P.
3-vogns tog + DL 10. 27.09.2007
Stadig den 22.09.2007, -stadig Y-tog, -stadig Odderbanen. -Men hvor ?
vh
P.
Et skud i blinde: Mellem Assedrup og Ruuuude Havvvvvej, som markeres med "Holdested uden hovedsignal" ("Timeglasset"). Men "timeglas" findes jo også andre steder på den kære bane, så det kan være hvorsomhelst.
Bedste hilsener
Ove Nygaard
3-vogns tog + DL 10. 27.09.2007
Hvis man skulle gætte, hvem der var fører på DL 10 den dag, tror jeg nok, jeg kunne ramme plet.
Men det skal vi jo ikke.
Men han kørte i hvert fald den sidste tur Odder - Århus H (Aarhus H) den 13.12.2010, inden DL 10 fortsatte via Århus Havn ud i den store verden.
Ove Nygaard
Ja, sidste gang snød han os den gode Hauberg, men jeg tror nu nok at Strømmen også havde noget at gøre med en "Skanse".
Jah - der er flere af slagsen på landets bedste, bette bane.
Og netop detteher k a n være en fælde, qua sin placering.
"Velux"-vinduerne i baggrunden kunne måske til gengæld være til hjælp
vh
P.
Jeg kan sagtens følge et ønske om at lade togene komme hurtigst muligt fra Odder til Aarhus. -Specielt nu, hvor de paralleltkørende "gummitog" ikke længere er jernbanens, men en konkurrent til toget.
Alligevel kan jeg ikke lade være med at begræde, at de 68 nye Malling-familier, som nu er flyttet ind på arealet mellem skiltet på mit næste billede og Banevolden trinbræt, som var beliggende mindre end 50 meter fra de nærmeste af de nye huse.
Umiddelbart bag fotografens standpunkt opførtes ved samme lejlighed yderligere ca 40 nye huse, som så dog ligger nærmest rutebilens stoppested på Bredgade.
Byen vokser samtidig endnu mere voldsomt nordpå, hvilket måske kan komme Egelund trinbræt til gavn, nu det snart mister de mange kunder, Ove skaffede med sit berømte specialtilbud til rejsende med skraldesække.
Jeg tror og håber, den voldsommme befolkningstilvækst vil betyde noget for den lokale biograf (som for ikke at misbruge tråden i reklameøjemed ikke nævnes ved navn !), men jeg ville nu gerne have delt glæden med vores gode lokalbane...
Y-tog ved Banevoldens nedlagte trinbræt - og de 68 byggegrunde, som nu taget i brug.
(foto: februar 2008 ph)
Hej Georg -
Hvis du mener Skansebio, og vores udflugter dertil, så var den omdannet til et hul i jorden og udvidet landevej, længe før mit billede af Strømmen Hbf blev til.
vh
P.
Her er det Ym33 + Ys44 i engene syd for Assedrup.
(Foto: februar 2008 ph)
Så skriver vi 28.06.2008 - Dagen før Odderbanens kæmperenovering af strækningen mellem Tranbjerg og Odder. Hele butikken lukket i flere måneder, -også flere måneder end planlagt, fordi undergrunden viste sig langt mere lusket end først antaget.
I dag véd vi alle, at det var ventetiden værd, hvilket bevises ved, at selv 43 år gamle tog med hundredetusinder af kilometer på tælleren kører aldeles fremragende på det nye spor. Hatten af for såvel sporbyggere som det værkstedsteam, der har holdt de gamle tog i så fin stand !
Foto: Syd for Assedrup (ph)
og nordud af Assedrup - Samme standpunkt som ovenstående, -i bakkerne sydøst for Nølev skole, ca. 800 meter fra toget, ifølge findvej.dk
Samme tog er her nået midtvejs mellem Mølleparken og Gunnestrup
Og ankomst Viby:
Og nej. Heller ikke denne gang var færdselspolitiet på krigsstien !
Der er muligvis en fuldgod forklaring på detteher lille nummer, -men den kommer ikke lige til mig af sig selv...
Foto: Malling, den 15.09.2008 ph
Egelund 30.06.2006 ph
Der er muligvis en fuldgod forklaring på detteher lille nummer, -men den kommer ikke lige til mig af sig selv...
Foto: Malling, den 15.09.2008 ph
Det var aldrig sket i Oves tid
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Velux-vinduerne sidder i taget på stationsbygningen i Gunnestrup.
Vor fulde tilslutning.
Og når man så tænker på lille togrevisor Jonna, som nu ikke engang kan skræve over, hvis hun skal skifte tog i utide, og fange defraudanterne på fersk gerning. -Hun må hele vejen udenom, og dermed smutter overraskelsesstrategien. -Schade !
vh
P.
Ekstrafoto 11.05.2006: Jonna scorer kassen !