Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor finder vi denne overkørsel ? (Billedegætterier)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 21/7 2011, 16:00 (4880 dage siden)

Hvor finder vi denne overkørsel ??

[image]
[image]

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Hvor finder vi denne overkørsel ?

af Thomas Bruun, 21/7 2011, 17:13 (4880 dage siden) @ T. Rithmester

Løgten på Grenå-banen,på vejen der går ud mod Gl.Strandkro?

af Steffen Vester, 21/7 2011, 17:49 (4880 dage siden) @ Thomas Bruun

Jeg gætter på overkørslen på Lundhedevej mellem Rønbjerg og Skive. :-)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 21/7 2011, 19:16 (4880 dage siden) @ Steffen Vester

Jeg gætter på overkørslen på Lundhedevej mellem Rønbjerg og Skive. :-)

Det har du fuldstændig ret i :-D

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

af Morten P, 22/7 2011, 08:17 (4880 dage siden) @ T. Rithmester

Ovk 108, som også forventes nedlagt i løbet af 2012 i forbindelse med sporombygningen Lg-Str.
Ved samme ombygning arbejdes der også på at nedlægge ovk 94 Hø-Sk, 111a i Røb med tilhørende opgradering af ovk 112 med halvbom og vejudvidelse.

Mvh Morten

af T. Rithmester ⌂, Struer, 22/7 2011, 13:32 (4879 dage siden) @ Morten P

Ovk 108, som også forventes nedlagt i løbet af 2012 i forbindelse med sporombygningen Lg-Str.

Dette var også baggrunden for at jeg tog disse (med flere) billeder af ovk. 108.
Havde i lokalpressen set planerne om henholdsvis nedlæggelse og opgradering af ovk'er, og gik stærkt ud fra at 108 måtte være en af dem der skulle nedlægges.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

af Hardy Wnter @, 8/11 2012, 09:46 (4404 dage siden) @ Morten P

Hej Morten

Jeg bor i Rønbjerg, og har med interesse set at du allerede dem 22 juli 2011 vidste at overkørsel 111a skal nedlægges og 112 bygges om. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor du har de oplysninger fra, da det nu er en realitet, og det kommer bag på Skive Kommune, som ellers har indstillet at begge overkørsler holdes åbne. Kan du hjælpe mig med disse oplysninger?

Venlig Hilsen

Hardy Winter

af Maria, 21/7 2011, 17:23 (4880 dage siden) @ T. Rithmester

Jeg har faktisk set den men kan ikke huske navn :(

af re20000, 16/11 2011, 20:09 (4762 dage siden) @ Maria

Desværre må jeg mene at den største risiko ved niveauoverskæringer befinder sig på vejen, der krydser jernbanen. Langt de fleste ulykker skyldes sjusk eller uforsigtighed. Det ærgrer mig at der ofres så mange resourcer på at sikre overkørslerne mekanisk eller helt afskaffe dem, når en holdningsændring blandt trafikanterne kan gøre så meget mere. Tænk hvor mange liv, der kunne være sparet ved omtanke og respekt. Og hvor mange lokomotivførermareridt.

Nold

af caprani ⌂, København, 16/11 2011, 20:31 (4762 dage siden) @ re20000

Dét er jeg fuldstændig enig i. På YouTube findes masser af klip med folk der med nød og næppe undgår toget mens de zig-zagger forbi halv-bommene.

Der er også adskillige som ikke klarer den. Den værste er en kvinde (i USA) med fire børn i vognen der lige klarer det vestgående godstog i en ubevogtet overkørsel, efter først at have racet om kap med toget for at nå over foran. Desværre for hende mødes det østgående med det vestgående i præcis denne overskæring. Der var vist et af børnene der overlevede.

Tankevækkende er også de mange kommentarer derude gående på, at "der skulle have været bomme". Jeg tilslutter mig de forholdsvis få der svarer noget i retning af "Nej! Der skulle have været hjerne".:-|

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear

Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak