Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Estvad Sidespor (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/7 2011, 22:13 (4874 dage siden) @ Børge Sundahl

Hej

Skulle der være nogen der evt har eller ved hvor der findes foto af
Søby Trinbræt (Langå-Struer) og
Estvad sidespor?

M v h

Børge

Kære Børge

Søby Trinbræt kan jeg ikke klare. Kunne i øvrigt - ligesom du - godt tænke mig at se billeder fra Søby Trinbræt. Der findes (åbenbart) en række statsbanetrinbrætter, som aldrig er blevet fotograferet. Var Peer Thomassen dog bare startet et par år tidligere.

Estvad har jeg besøgt to gange. Første gang i 1981, hvor jeg fotograferede ud ad bagerste førerrum i et MR-tog. Anden gang i 2006.

Der er åbenbart sket noget mellem 1981 og 2006. Der ser ud som om, der er sket en udvidelse af anlægget - bl.a. med et udtræksspor mod vest og et nyt sidespor syd for det oprindelige sidespor.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
[image]

19. februar 1981. Set fra øst mod vest.

[image]

25. marts 2006. Estvads mærke 17.5. "Holdested uden dækningssignal" set fra vest.

[image]

25. marts 2006. Estvads mærke 17.5. "Holdested uden dækningssignal" set fra øst.

[image]

Samme sted som billedet ovenfor men fotografen har vendt sig 180 grader. I baggrunden Skive.

[image]

25. marts 2006. Set fra øst.

[image]

25. marts 2006. Fotografen har bevæget sig "ind på området". Her har sidesporet tættest på strækningssporet ligget. Set fra øst.

[image]

25. marts 2006. Fotografen har bevæget sig "ind på området". Her har sidesporet tættest på strækningssporet ligget. Set fra vest.

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

25. marts 2006. Set fra øst mod vest.

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

25. marts 2006. Set fra vest mod øst.

[image]

25. marts 2006. Her har fotografen igen (denne gang i bil!) bevæget sig ind på området, men denne gang i den aller østligste ende. Sidesporet har aldrig gået længere end hertil. Set fra øst mod vest.

Alle fotos: Estvad. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak