IC2 og Svendborgbanen (Generelt)
Er det stadigvæk meningen at IC 2 skal erstatte Desiro-togene på Svendborgbanen?
(Forhåbentlig ikke)
M.v.h.
Bent
Er det stadigvæk meningen at IC 2 skal erstatte Desiro-togene på Svendborgbanen?
(Forhåbentlig ikke)
M.v.h.
Bent
Er det ikke et meget teoretisk spørgsmål?
Hvorfor teoretisk? Der må foreligge nogen planer. Der kommer til at mangle desirotog på svg banen når de skal op og gøre tjeneste på århusbanerne. Noget skal erstatte dem. Men hvad bliver det? I første omgang er der vel mr ic3 og ic4 at vælge imellem.
Læs i øvrigt mere om IC2 her:
http://ing.dk/artikel/120774-ic4-togenes-lillesoester-bliver-nu-testet-i-danmark
Hej
Ikke helt, den første er set i Padborg, sø der er vel en rimelig risiko at der kommer flere og at de i løbet af de næste årtier kommer i hvad man med en rigtig god fantasi kan kalde ``drift``
Her er linket til tråden med IC 2.
http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=20359
Mvh
Bent
Hvorfor teoretisk? Der må foreligge nogen planer. Der kommer til at mangle desirotog på svg banen når de skal op og gøre tjeneste på århusbanerne. Noget skal erstatte dem. Men hvad bliver det? I første omgang er der vel mr ic3 og ic4 at vælge imellem.
Der ville have været mangel, hvis ikke det var sådan at DSB leasede otte ekstra Desiroer til netop det formål.
Lars
man skulle nok have satset på Desiroer istedet for IC2
man skulle nok have satset på Desiroer istedet for IC2
Måske i bagklogskabens lys. IC2 har dog den fordel at de på papiret kan køre 200 km/t, mens Desiro vist holder sig ved de 120 km/t. At jeg så lige vil se IC4 og IC2 godkendt til mere end 160 km/t er så en anden sag.
Lars
man skulle nok have satset på Desiroer istedet for IC2
Måske i bagklogskabens lys. IC2 har dog den fordel at de på papiret kan køre 200 km/t, mens Desiro vist holder sig ved de 120 km/t. At jeg så lige vil se IC4 og IC2 godkendt til mere end 160 km/t er så en anden sag.Lars
MG af 2. generation (5621 og opefter) er godkendt til 180 km/t. Har været det siden 29/5-2011.
De 8 nye MQ (4123/4921 - 4130/4930) til Grenaabanen er ikke leaset men købt af DSB.
Mvh Jørgen
spændt på hvad årstal det så bliver før de må køre 200? bliver sikkert ikke forløbige desværre...
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet