Det ukendte billede - løsningen (Billedegætterier)
???????? Hvad i alverden er det?? Det dukkede op sammen med mit eget billede, da jeg loadede det op. Er der nogen der kender dette?
Jeg må jo nok hellere se at få vedkendt mig perterniteten til ovenstående billede. Men hvordan Henrik har fået det med i sit MR-indlæg, har jeg ingen anelse om.
Historien bag billedet var/er følgende:
Jeg har været på ferie og en dag skulle jeg "tilfældigvis" ud at køre med tog på den afbilledede bane. Hjemvendt til hotellet om aftenen forfattede jeg på en "lånecomputer" et lille indlæg til Forum og uploadede billedet. Indlægget skulle være et billedegætteri og der skulle stå lidt om stigningsbogstaver og faldtal.
Af en eller anden grund kunne jeg ikke få den computer, jeg sad ved, til at vende billedet på højkant (det lyder utroligt, men er sandt), således at det stod korrekt. Efter adskillige forsøg opgav jeg og der blev ikke noget indlæg. De følgende dage var jeg ikke i nærheden af en pc og fulgte således ikke med på Forum.
Stor var derfor min overraskelse, da jeg kom hjem og fandt ud af, at billedet var "smuttet med" i Henriks indlæg.
Og hvor er billedet så taget? Ja, Forum er jo skrapt og det tog jo ikke skrappe Niels Munch mange minutter at få sig sporet ind på rette sted: Napoli, hvor der i øvrigt er ikke mindre end tre "baner" fra Napolis "stueetage" til "1. sal". Billedet er fra den nordøstligste bane og er taget 14. juli 2011. Hvorledes de to andre baner ser ud, ved jeg ikke.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen