Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Film med Poul Bundgaard (Generelt)

af Laust., 20/7 2011, 00:45 (4876 dage siden)

Hej.

For lang tid siden så jeg en film i fjernsynet, med Poul Bundgaard. Hvor han boede på en nedlagt station, vist nok nede mellem Dalmose og skælskør. Jeg kan ikke helt huske filmens handling mere. Men jeg mener han spillede en pensioneret stationsforstander der havde fået lov til at blive boende på den nedlagte station. Jeg kan huske man ser en Ardelt-traktor med godsvogne kører forbi mens han står og vasker op og kigger ud af køkkenvinduet. Mener filmen slutter med at han sidder oppe i et MY-lokomotiv, man ser kommer kørende forbi på en støre station.

Måske nogen kan huske hvad denne film hedder.

Film med Poul Bundgaard

af Bruger4711, 20/7 2011, 01:04 (4876 dage siden) @ Laust.

Kan ikke lige umiddelbart hjælpe dig, men Danske Film har komplet samling over de film som Poul Bundgaard har medvirket i.

http://www.danskefilm.dk/skuespiller/838.html

Film med Poul Bundgaard

af Allan Støvring-Nielsen, 20/7 2011, 07:20 (4875 dage siden) @ Bruger4711

Kan ikke lige umiddelbart hjælpe dig, men Danske Film har komplet samling over de film som Poul Bundgaard har medvirket i.

Af en eller anden grund, er filmen ikke med på listen. Men det er denne her. Jeg så den i TV for nogen år siden, men desværre er den ikke blevet genudsendt siden! Utroligt nok for genudsendelser er der ellers nok af ...

Jeg husker det nu som en del scener med Köf, men skal da ikke udelukke en enkelt Ardelt.

mvh, Allan

http://danskfilmogtv.dk/content.php?page=media&value=14780

Film med Poul Bundgaard

af Laust., 20/7 2011, 10:04 (4875 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Tak for så hurtigt et svar.

Da det er en del år siden jeg så denne film, kan du selvføgelig godt have ret i at det er en Køf og ikke en Ardelt man ser i filmen.

Film med Poul Bundgaard

af Henrik Tolderlund, 20/7 2011, 12:41 (4875 dage siden) @ Laust.

Mener filmen slutter med at han sidder oppe i et MY-lokomotiv, man ser kommer kørende forbi på en støre station.

Jeg nåede kun at se slutningen af filmen, og jeg mener at kunne huske, at man så MY'eren afgå fra Roskilde, hvorefter næste (og sidste) scene viser Poul Bundgaard på "passagersædet" i en MY, der ret sikkert er påvej mod Gadstrup (og Køge/Næstved).
Fik iøvrigt smidt et videobånd i maskinen og optaget de sidste minutter. Så er spørgsmålet bare, om båndet er til at finde ...

Film med Poul Bundgaard

af Minoque, 20/7 2011, 13:47 (4875 dage siden) @ Laust.
redigeret af Minoque, 20/7 2011, 14:03

ifølge denne hjemmeside er det My1148 der blev brugt :-D
http://www.jernbanen.dk/motor_solo.php?s=8&LokID=173

og så har jeg læst et sted at det er Sønder Bjerge Station de har brugt.
[image]
her fra den 4 april 2009

Film med Poul Bundgaard

af disavelo @, Herning, 20/7 2011, 14:06 (4875 dage siden) @ Henrik Tolderlund

Jfr. korrespondence i dag på danskefilm.dk er det en tv-film, og de er ikke omtalt på danskefilm.dk.

Venlige hilsner
Søren

Film med Poul Bundgaard

af martin, 20/7 2011, 23:29 (4875 dage siden) @ Laust.

Hej
Filmen kunne godt hedde en jernbanemands erindringer eller Næsset det er muligt at finde ud af.
Vedr om det var Ardelt eller køf så ved jeg det var Slagelses køf der var dernede og vognene var en stribe Tdgs vogne man lånte oppe ved Sag i Dalmose (foderstof forretning).
Det er også helt rigtigt det er Sdr-Bjerge station den er optaget på.
Mvh Martin

Film med Poul Bundgaard

af Holger Sørensen, Hedehusene, 21/7 2011, 09:04 (4874 dage siden) @ disavelo

Jeg har digre bogværker om danske film og danske filmskuespillere. Omhandlede film findes ikke i nogle af disse værker, så det er selvklart at det er en TV-produktion.
Disse optræder ikke hverken i bogen om danske film og nævnes sjældent i bogen om danske skuespillere.

Hilsen fra Holger i Hedehusene:-) ;-) :-)

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak