IC2 i Danmark (Jernbanen i dag)
Hej.
Jeg var så heldig at møde dette IC2 sæt i Padborg i dag.
Det må være det første sæt der er kommet til Danmark.
V.H.
Jesper Andersen
Hej.
Jeg var så heldig at møde dette IC2 sæt i Padborg i dag.
Det må være det første sæt der er kommet til Danmark.
V.H.
Jesper Andersen
3 stk sæt i nykøbing og 1 sæt i næstved...
Så bliver vidst stadig brugt rigtigt mange til test/personale end kørsel med passagere..
Tja, der blev meldt ud at NU skulle det være slut med IC4 og alt det der. Og så sker der ikke mere. leveranerne og prøvekørlerne fortsætter, og det er som man håber at der kommer et gennembrud inden Folketinget kommer hjem fra ferie og en trafikminister kan blive bedt om en update på det halløj.
Tja, der blev meldt ud at NU skulle det være slut med IC4 og alt det der. Og så sker der ikke mere. leveranerne og prøvekørlerne fortsætter, og det er som man håber at der kommer et gennembrud inden Folketinget kommer hjem fra ferie og en trafikminister kan blive bedt om en update på det halløj.
Det eneste Ansaldo ikke gør er at undlade at levere togene - for så bryder Ansaldo jo kontrakten. Logik for frilandshøns.
Det eneste Ansaldo ikke gør er at undlade at levere togene - for så bryder Ansaldo jo kontrakten. Logik for frilandshøns.
Og jeg tror heller ikke på at DSB gør ret meget for at komme ud af den kontrakt når det kommer til stykket. Det virker som at DSB er meget lidt interesseret i at den sag skal oprulles ifb. en evt retssag.
Og jeg tror heller ikke på at DSB gør ret meget for at komme ud af den kontrakt når det kommer til stykket.
Øv også... IC4 er en plage. Ud over alle de andre elendigheder, så oplevede jeg i denne uge ræsonansen fra maskinen (skorstenen?). Det er næsten ikke til at være for larm i kupéen.
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at køre med IC4 endnu, men hørte den i sidste uge på Ørestad station, ja HØRTE...
IC4 (Iveco motor) larmer en hel del mere end IC3 (Deutz motor), lyden er på en eller anden facon meget mere gennemtrængende end for IC3 og samtidig en del højere.
Der er nok en årsag, til at der i stort set alle entreprenørmaskiner anvendes Deutz motorer og ikke Iveco...
/Henrik
At du kalder dem "IC dit" eller "IC dat", betyder ikke, at de kan sammenlignes.
Det er konceptbetegnelser og det er det eneste de har til fælles.....
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at køre med IC4 endnu, men hørte den i sidste uge på Ørestad station, ja HØRTE...
IC4 (Iveco motor) larmer en hel del mere end IC3 (Deutz motor), lyden er på en eller anden facon meget mere gennemtrængende end for IC3 og samtidig en del højere.
Der er nok en årsag, til at der i stort set alle entreprenørmaskiner anvendes Deutz motorer og ikke Iveco...
/Henrik
Kunne man ikke bare smide skidttet ud og lægge en god Scania eller Volvo motor i?
Hvis Iveco er lige så gode til at lave motorer, som de er til at lave lastbiler, så foretrækker jeg nu en svensk model :)
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK
Jamen ih du godeste! Så findes de jo minsandten !
Hilsen Ole
Kunne man ikke bare smide skidttet ud og lægge en god Scania eller Volvo motor i?
Hvis Iveco er lige så gode til at lave motorer, som de er til at lave lastbiler, så foretrækker jeg nu en svensk model :)
Du kan da bare slet ikke gætte hvad fabrikat denne bus er! ;)
Lidt hjælp: Den kom snigende forbi hvor jeg boede i gåtempo, og motoren lød meget ejendommeligt. Ved stoppestedet 50 meter længere fremme kom den ikke videre. Vejen bliver bredere ydereligere 50 meter efter stoppestedet, men så langt kunne den ikke klare det.
Hvad der bliver installeret af motorer i togsæt i dag, kommer vel i høj grad an på hvad operatøren vil betale for. Jeg har altid ment at Scania´s V8 er det bedste man kan få på markedet, bla. på grund af opbygningen af motoren i moduler. Men den er også i den dyre ende af prisskiltet, og holdbarheden er ganske god.
Nu bliver IC2 og IC4 jo som bekendt bygget i Italien, og så er det vel meget nærliggende at installere Iveco motorer i dem. Man kunne sikkert godt få en anden motor, men det drejer sig vel om at få den billigst mulige vare. Om motorerne så kan holde, kommer desværre nok langt nede på listen.
Når det så er sagt. Så må jeg erkende, at det bekendtskab jeg har med Iveco. Har været upåklageligt, men der er selvfølgelig også forskel på om det er en motor i en varevogn, eller om det er en motor i et togsæt. Belastningen kan vist ikke sammenlignes
Morten Beck
Hej Morten, du har helt ret man kan ikke sammenlignemotorer i et tog og i en bil.. Tog Kører omdr. i mere jævnt tempo tilpasset belastningen pr. Niveau. :) Mens den i en industri maskine/bil/bus hele tiden kører op og ned fordi trafikken ændre sig. Men Sliddet bliver meget mindre på en tog motor end på en bil vel og mærket hvor meget bilen bliver brugt.. Iveco Motorer.. Ja.. Har hørt meget om dem.. De har ryg for at når de kører forstærkt brænder stempelringe af.. eller lejer.. Jeg tror det kan blive sjovt at se hvad der sker med dem når de er slidt til! ;) MAN diesel er for midt ved kommende sammen mes Scania og Volvo mere min smag! Men tror at det er deutz eller MAN når det kommer til tog. Volvo motorerne i busser kan drille det er ofte jeg ser en 500S med katastrofe blink i midt område.. De har det ikke godt.. Så vil de ikke starter så køre de ujævnt osv.. En jeg kender der kører bus ved gilleleje siger det ikke var verdens bedste motor.. Men Alle firmaer kan lave en bommert også dem med de gode ry! :) Forsat god sommerferie. :)
Mon der er returret???
Alle arter frilandshøns er at foretrække frem for små, dumme italienere...
Det halve af fire er to - Betyder det så også, at der kun bli'r halvt så meget bøvl...
Fatter ikke hvorfor vi skal pines med disse IC4 og nu IC2 tog...
Tror jeg smutter ud og brænder dem alle sammen af så vi slipper for dem!
http://www.youtube.com/watch?v=0aqwkYVIYQI
Fandt dette link idag...
intrassant om nogen har hvor stammer køre sammen live?
Bare lige til orientering så høre dette til i det aktuelle forum :D
Jernbanens forum er blevet opdelt og dette er det jerbanehistoriske forum, det aktuelle har adressen http://www.Jernbanen.dk/forum2
--
Morten Hunnerup Staghøj
- Moderator af forum
- Webmaster og medlem af driftsudvalget i Limfjordsbanen (LFB)