Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lidt pussigheder (Generelt)

af martin, 17/7 2011, 15:56 (4882 dage siden)

Sad lige i dag og ryttede op i nogle tilfældige billeder på computeren, 2 af dem vil jeg lige dele med jer :-)
[image]
[image]

Billederne er taget fra 2 næsten identiske tog men på 2 MEGET forskellige strækninger, den ene er væk i dag og den anden lever i bedste velgående.
En skam en trafikminister ikke kan se sammenligningen og mulighederne i det, istedet for at ødelægge god dansk infartstruktur og være stolt af at være ham der laver naturstier.
Der er efterhånden ikke noget alternativ til vejtransport men derimod udenlandsk arbejdskraft i form af lastbil chauffører der slæber en masse penge ud af statskassen.
Nå! der kan nok ikke koges mere suppe på den høne ;-)

Lidt pussigheder

af MortenLarsen94, Aarhus, 17/7 2011, 16:14 (4882 dage siden) @ martin

Det sidste billede ligner lidt Lemvigbanen, på strækningen lige før/efter Cheminova.

--
Morten Hunnerup Staghøj
- Moderator af forum
- Webmaster og medlem af driftsudvalget i Limfjordsbanen (LFB)
[image]

Lidt pussigheder

af martin, 17/7 2011, 16:30 (4882 dage siden) @ MortenLarsen94

Det er det også, det sjove i det er at hvis man har prøvet at køre på lemvigbanen i Ytog tror jeg godt Lemvigbanen ville ha haft sporet på Slagelse Næstvedbanen.
Sammenlignings billedet stammer fra Skælskørbanen på den dårligere del oppe mod Dalmose der hvor den var dårligst jævnfør dem der gerne udtalte sig om hvor skidt det hele var.
Når man kørte i Ytoget på Skælskørbanen var den stadig mere jævn end lemvigbanen ud over tangen.
Retbeset skal det også nævnes at lemvigbanen køre hurtigere end vi gjorde på skælskørbanen :-D så noget af forskellen ligger naturligvis også der.

Lidt pussigheder

af QpoX ⌂, 17/7 2011, 16:36 (4881 dage siden) @ MortenLarsen94

Det sidste billede ligner lidt Lemvigbanen, på strækningen lige før/efter Cheminova.

Det fra Thyborøn og før Cheminova...
Og det er YS16 :)

Lidt pussigheder

af KimC, 17/7 2011, 19:34 (4881 dage siden) @ martin

Retbeset skal det også nævnes at lemvigbanen køre hurtigere end vi gjorde på skælskørbanen :-D så noget af forskellen ligger naturligvis også der.

Der er liige lidt hastighedsforskel ja. Jeg har prøvet det der var værre. Da VLTJ fik nye spor i firserne var sporet fra Rønland til Thyborøn det sidste der blev udskiftet. Dengang kørte de stadig med dadelæsker, og en dadelæske kan faktisk køre noget stærkere end et lynettetog.
Vi var blevet forsinket på grund af en fejl i daddelæsken, men den blev repareret (med en brødkniv) og så gik det ud over tangen. Æsken kom op på knapt 120, og så lige efter Cheminova (uden stop) kom æsken ud på det gamle spor, stadig med fuldt knald på. Den kørselsoplevelse kan hverken IC4 eller SA hamle op med.

Nu tror i jo nok at jeg spinder en ende med den brødkniv til at reparere dadelæsken, derfor fotodokumentation. Jeg har lige pixlet lokoføreren lidt i ansigtet.

[image]

Lidt pudsigheder

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 18/7 2011, 00:00 (4881 dage siden) @ KimC

Æsken kom op på knapt 120, og så lige efter Cheminova (uden stop) kom æsken ud på det gamle spor, stadig med fuldt knald på.

Med andre ord, så fik den "kniven" (= fuld gas) :-D

Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak