Akja - den rejseplan. For et par år siden insisterede den på, at jeg skulle rejse via Høje Tåstrup for at komme fra Malling til Hamborg. Ein Bisschen kluntet, tænker jeg !
Men - igen lidt rod i mine præferencer, efter IC4 er i løb - den har jeg ikke lyst til flere ture med, så derfor er jeg begyndt at hælde lidt til konkurrenten:
Sidst, jeg havde ærinde i hovedstaden, valgte jeg Mols-Linien og bilen i stedet:
Rabatten er let at finde på deres hjemmeside:
Rabatbillet Bil med indtil fem personer: 399,- dertil 116 km kørsel Odden-Kh - anslået ca 125 kr til benzin. -Og der var yderligere en smule rabat ved samtidig net-køb af returrejsen. Rederiet vinder på point, med deres lige-i-øjet slogan "Orker du heller ikke Fyn" som prikken over i'et. Det gør jeg ikke, nej - orker Fyn ! - Jeg hader langtur i bil, så med skibet liggende midt i Aarhus og 116 km til Rådhuspladsen, er det at foretrække.
Eneste minus er, at Mols-Linien nu åbenbart er så langt ude i tovene, at man er begyndt at spare restauranten ihjel. Vi havde i forrige uge taget mod tilbuddet om at spare 10% ved forudbestilling/betaling på nettet af forplejningen, og kom glade om bord med vores kupon til "Den Stoore Morgenbuffet", for så at få at vide af tjeneren, at "den var udgået - konceptet var lavet om!" Han kunne tilbyde os en tapas-tallerken i stedet. -Det har sgutte meget med morgenbuffet at gøre
På hjemturen - deja-vu: "Den Stoore Frokostbuffet" var faldet for konceptændringen - men vi kunne få en dejlig tapastallerken i stedet
Hvad bli'r det næste? Måske: Forudbetalt billet til bil og passagerer: Desværre - vi har lavet konceptet om. Parker her og benyt Bus 888 istedet....??? Man er ikke ganske tryg.
-Jeg må tilstå, -alt andet lige: Jeg tager altså bilen fremover - og slap-af-turen over Kattegat; men forudbetalt fouragering bli'r det ikke til mere. Den "trillevognsbuffet", der bydes på i toget, kan Mols-Linien trods alt til enhver tid stikke - konceptbarbering eller ej !
Og på dage, hvor jeg har god tid, varierer jeg endnu en tand - og kører videre fra Odden til Rørvig, og tager den ultimative afslapningstur via Hundested til staden.
Så er jeg sikret den langsomste rejse Ar-Kh, men jeg kommer ihvertfald udhvilet frem ! -Nåja, forresten: man sparer også point op hos Mols-Linien, så der om føje tid vil være både en gratis sejltur og et måltid mad undervejs.
Litra CAR tilbage i landsdelstrafikken - så vil vi overveje påny !
vh
Per
P.s.: Slow-boat forindelsen Ar-Kb nedlægges medio september, hvis nogen skal nå at fotografere. -Og der kommer ny sejlplan om ganske kort tid for restperioden, der i dén grad lugter af, at man har haft held til at sælge een af de store færger. Der sejles ihvertfald kun med een færge de sidste måneder op til nedlæggelsen.