Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gammelstrup station/holdeplads (Generelt)

af merete_np ⌂ @, København, 7/7 2011, 10:57 (4895 dage siden)

Jeg er ved at bygge Gammelstrup station til min modeljernbane.
I den forbindelse søger jeg tegninger og foto af toiletbygningen og varehuset set fra de tre sider, der ikke vender ud mod banen. Selve stationsbygningen har jeg materiale til.

Billeder af HBJs andre stationer vil også være en hjælp, da de er bygget på samme måde.

Har du billeder liggende hører jeg meget gerne fra dig.

Merete

Gammelstrup station/holdeplads

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 9/7 2011, 15:31 (4893 dage siden) @ merete_np

I den forbindelse søger jeg tegninger og foto af toiletbygningen og varehuset set fra de tre sider, der ikke vender ud mod banen. Selve stationsbygningen har jeg materiale til.

Der er 5 billeder fra Gammelstrup i Signalposten 1981/4 men dem kender du sikkert allerede. De er optaget af Holtrup. Måske EVP ligger inde med flere?

--
[image]

af merete_np ⌂ @, København, 11/7 2011, 00:17 (4891 dage siden) @ Tommy Nilsson

Tak for oplysningen.

Jeg har ikke Signalopsten fra 1981, så jeg har ikke fundet billederne i den. Jeg låner den i DMJK på tirsdag. Måske findes der andre billeder i fotoarkivet, jeg håber at Søren, der står for fotoarkivet kommer.

Mvh Merete_np

af Ole M. Nielsen ⌂, 11/7 2011, 12:33 (4891 dage siden) @ merete_np

Billeder af HBJs andre stationer vil også være en hjælp, da de er bygget på samme måde.

Har du billeder liggende hører jeg meget gerne fra dig.

Merete

I bogen "Danmarks smukkeste jernbane - Bryrupbanen 1899-1968" (Banebøger 2010) er der på side 30 og 121 billeder fra Gammelstrup.

--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk

af merete_np ⌂ @, København, 11/7 2011, 22:35 (4891 dage siden) @ merete_np

Jeg har i dag forsøgt at bestille Signalposten 1981 på hovedbiblioteket.
Jeg bad om at få et eksemplar, der ikke er fra Gentofte, da jeg af erfaring ved at tegningerne er skåret ud i Gentoftes eksemplar.

Jeg kan ikke bestille Signalposten på hovedbiblioteket.

De beklager, men det er ikke muligt.

Er det virkelig rigtigt at vores hobby er så #ligegyldig" at bibliotekerne ikke mere vil låne os tidsskrifterne?

Har I andre gjort samme erfaringer eller har I en løsning på hvor man så går hen og låner tidsskrifterne?

af Gert, Aalborg, 11/7 2011, 22:43 (4891 dage siden) @ merete_np
redigeret af Gert, 11/7 2011, 23:09

Hej Merete

jeg vil godt scanne billederne fra Signalposten , til dig. Jeg har det pågældende nummer.

Gert

af Jens Møller, København S, 11/7 2011, 23:58 (4890 dage siden) @ merete_np

Sjovt nok, eller rettere pudsigt nok, lånte jeg jeg i efteråret 2006 nogle årgange af det tyske "Auto Motor und Sport" fra 1960`erne på Gentofte Bibliotek og der var godt nok klippet gevaldigt mange steder i adskillige af numrene. Sørgeligt, at den slags sker! Jeg kan kun komme i tanker om een straf til disse klippere, og det er tørre TÆSK!!!

Venlig hilsen

Jens Møller

--
Jens MO-Møller
[image]

af merete_np ⌂ @, København, 12/7 2011, 23:32 (4890 dage siden) @ Gert

Mange tak for tilbuddet Gert, men jeg har lånt Signalposten hos DMJK, så det behøver du ikke ulejlige dig med.

Jeg fandt endnu et par billeder i arkivet hos DMJK, så nu tror jeg at jeg har nok til at komme videre med bygningerne.

Foreløbig ser stationen således ud, men der mangler taget (det viste er en prøve, det skal være mørkere når jeg printer det endelige tag) og en del småting.

[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak