Hold venligst fast i svinget ! (Billedegætterier)
Sidespor på en (mindre) station i en større købstad.
Det må vist være hjælp nok. -Kom så, gutter !
vh
Per
Sidespor på en (mindre) station i en større købstad.
Det må vist være hjælp nok. -Kom så, gutter !
vh
Per
Sidespor på en (mindre) station i en større købstad.
Det må vist være hjælp nok. -Kom så, gutter !vh
Per
Han er jo en filur den gode Per af Malling.
Jeg forsøger derfor med rystende hånd:
1. En større købstad vil i Per's verden (næsten) altid være Aarhus.
2. Aarhus er stor nok til at have flere (mindre) stationer.
3. Per har som så mange andre en stor veneration for Odderbanen, nu Midtjyske Jernbaners strækning fra Aarhus til Odder.
4. Der synes at være tale om et sidespor, der er fotograferet for længere tid siden, og som ikke er i drift (ikke findes) mere.
5. Der anes et skilt for FORD i baggrunden.
Mit gæt på baggrund af disse - næsten Columbo-agtige - betragtninger er:
Sidespor på fri bane ved Øllegårdvej i sin tid dækket af bloksignal, som blev betjent fra (gammel) FC Odder.
Ove Nygaard
Ove har ret, det er Ford i Viby, og så er nogle af FDB's bygninger kommet med i baggrunden.
Mvh
Georg
Sidespor på en (mindre) station i en større købstad.
Det må vist være hjælp nok. -Kom så, gutter !
Kunne godt ligne sidesporet fra Strømmen station ned til havnen i Randers.
Det ville også passe med en mindre station i en større købstad
--
Med venlig hilsen
Thomas D. Rithmester
And the winner is: Vor mand i Struer !
Så meget (og så ringe) kurve var der ikke på Øllegårdsvej - ejheller illeskinner, så vidt jeg husker.
Her har vi Stø, set fra gadesiden, og med en lillebitte bid af det krøllede sidespor i forgrunden.
Tak til de (få) modige deltagere
vh
Per
And the winner is: Vor mand i Struer !
Lækkert
Hos mig, ganske som hos Ove Nygaard, var det også en Ford-forhandler der var med til at bringe mig på "sporet"
Dog ligger denne jo på Grenåvej i Randers.
--
Med venlig hilsen
Thomas D. Rithmester
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mereNye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København