HHJ DL 11 juni 2011 (Generelt)
HHJ DL 11 med skinnevogne i Lunderskov den 26 juni 2011.
Videoklip kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=Qw8Rw9atta8
HHJ DL 11 med skinnevogne i Lunderskov den 26 juni 2011.
Videoklip kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=Qw8Rw9atta8
De koblede på den stamme med et pænt lille brag! (ca ved 2:00)
Hvor er de ved at lægge nye skinner for tiden?
De koblede på den stamme med et pænt lille brag! (ca ved 2:00)
Hvor er de ved at lægge nye skinner for tiden?
Hej KimC
Prøv at se her:
http://www.bane.dk/visBanearbejde.asp?artikelID=13337
Desuden er der brobyggeri i Taulov.
M v h
Peter Linaa
De koblede på den stamme med et pænt lille brag! (ca ved 2:00)
Ja, det tangerer vist en dumpekarakter ved lokomotivførereksamen (cand.fut ).
Styrmanden ved rorpinden har måske problemer med afstandsbedømmelse eller med synet ?.
Sådan behandler man ikke tingene - også selvom jernbanemateriel er noget solidt grej.
Anyways, så er det en fornøjelse at se en ærværdig gammel Frichs'er i vigør, og at den er i så flot stand, som den er.
Ifølge Tommy's database huserer HHJ DL 11 i afdelingen i Lunderskov - er det stadig tilfældet efter fusionen med JBM ?.
Ifølge Tommy's database huserer HHJ DL 11 i afdelingen i Lunderskov - er det stadig tilfældet efter fusionen med JBM ?.
Ja
Den står goedt fast, sådan en stamme...
Jeg synes iøvrigt heller ikke, man ser alverden aktivitet fra rangerleders side. -Ikke så meget som en arm i vejret. Mon ikke der er to, der skal til opfølgende kursus ??
Men hvor er DL11 dog blevet flot. Det er en fryd at se derpå.
Er det virkelig alt man behøver at lægge ud på nettet ?
Hej
Jada nyrevideret og klar til at køre Vejle - Jelling hele sommeren og lidt i haderslev.
Og hvis man vil vide mere er de jo www,klk.dk
Men ellers er køreplanen her.
Vetrerantoget 2011
Vejle - Jelling
Søndage 3. juli til 14. august
Vejle af.: 11:10 14:10
Jelling af.: 12.15 15:15
Samt Torsdage 21. juli til 4. august
Vejle af.:
19:10
Jelling af.: 21:15
Materiel: Toget består af trævogne med åbne endeperroner. Vognene er opvarmede. Vognene stammer fra forskellige danske privatbaner og er fra 1898 - 1916.
Trækkraft er Diesellokomotiv HHJ Dl 11 fra 1952
Og lad så vejen gåforbi en højhellig søndag eller to præsten kan vente
Mvh
Bent
Men hvor er DL11 dog blevet flot. Det er en fryd at se derpå.
Hej Per.
Men den blev nu også passet godt på, da den var ved Odderbanen, og "overanstrengt" blev den jo ikke!
Jeg ser ret så mange personer omkring rangeringen. Det er vel ikke "for mange kokke....", der er skyld i bumpet, som dog i mine øjne (øren) ikke kan anses for at være særligt dramatisk?
Bedste hilsener
Ove Nygaard
(i sin tid med på turen Odder - Lunderskov for at overlevere DL 11 til KLK)
Normalt plejer jeg at fare frem med ord om, at "veterantog" er kulfyrede, men efter at set disse billeder, er jeg svært lun på en tur til Jl.
Stor respekt til renoveringsholdet. -Er det KLK-folk, der selv har stået for det hele ?
Præsten venter. -Jeg har lige solgt ham billetter til "Orla Frøsnapper. -Så er han beskæftiget
vh
Per
Er det virkelig alt man behøver at lægge ud på nettet ?
Næ, og dette indlæg kunne nok også have været undværet.
Men ellers synes jeg, at vi skal bevare retten til frit at kunne ytre os om "stort og småt" i Jernbanen.dk forum.
Går nogen "over (eller under) stregen", så har vi en vågen webmaster, som yder en stor indsats for at holde hjemmesiden på et fint og sobert niveau.
Bedste hilsener
Ove Nygaard
Normalt plejer jeg at fare frem med ord om, at "veterantog" er kulfyrede,
Der er vel også kul i DL 11? - I hovedynamoerne og banemotorerne ;) (Og kompressor, kølevandspumpe etc..)
-så er det til gengæld knapt så skægt, hvis der går ret meget røg af kullene...
Normalt plejer jeg at fare frem med ord om, at "veterantog" er kulfyrede, men efter at set disse billeder, er jeg svært lun på en tur til Jl.
Stor respekt til renoveringsholdet. -Er det KLK-folk, der selv har stået for det hele ?
Tak for roserne. Det er de gamle KLK folk der har stået for renoveringen, med hjælp fra gode venner ud i veterantog.
Det var et hårdt arbejde. Der var mange overraskelser i forløbet, men alle er blevet over vundet.
Vi har fået en stor erfaring i de tekniske dele af lokomotivet.
De bedste hilsner
Peter Aaquist Hansen
Lokomotivmester Diesel
DSB Museumstog SYD