Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Politisk ukorrekt (Generelt)

af Per Hauberg, 30/6 2011, 09:51 (4895 dage siden)

[image]

Politisk ukorrekt

af Frederik N., 1/7 2011, 16:43 (4894 dage siden) @ Per Hauberg

Det var den gang at rygning var tilladt alle steder....

Politisk ukorrekt

af Lars, 1/7 2011, 21:46 (4893 dage siden) @ Per Hauberg

Der var dog også de rette formaninger:

[image]

--
mvh
Lars
Esbjerg

Politisk ukorrekt

af Martin Peyrath @, Kolding, 2/7 2011, 16:17 (4893 dage siden) @ Lars

Ja, lad os få rygerkupeerne tilbage. Lige som hunde kupeer:
Jeg kan huske, da jeg for få år siden, gerne ville have min hund, en venlig collie, med på 1. klasse i et IC 3 tog. Det kunne bestemt ikke lade sig gøre, og resultatet var, at vi måtte køre fra Kolding til København i afdelingen for cykler, barnevogne og rygsækrejsende. Ingen bahagelig oplevelse for min stakkels hund.
Dette bare et lille indslag i den politiske korrekthed.
Fortsat god lørdag allesammen.
Martin Peyrath

Politisk ukorrekt

af Per Hauberg, 2/7 2011, 22:50 (4892 dage siden) @ Martin Peyrath

Tøhøh..

Strengt taget må man gerne have hund med på 1. klasse hos DSB, når bare den har billet. x)
Problemet er, at adgang i IC til 1. klasse sker gennem stilleafdelingen, som er dyrefri !
Jeg kender et enkelt tilfælde fra IC3s tidlige barndom, hvor påstigningsstationen ikke kendte til dette problem, og derfor havde udstedt billet på første til hund og ejer.
Efter svær debat på perronen, endte det med at de to blev sluset ind gennem et førerrum, og orienteret om, at oplevelsen ikke ville kunne danne præcedens.
Hundeejeren købte bil dagen efter, og har ikke siden rejst med tog.

x) = Jeg véd ikke, om dette stadig er tilfældet, men sådan var det ihvertfald endnu, da IC3 kom til.

vh

Per:-)

Politisk ukorrekt

af Jens Møller, København S, 3/7 2011, 04:12 (4892 dage siden) @ Per Hauberg

Som jeg ser og har oplevet det, er der kun plads til såkaldt almindelige mennesker i dagens tog i dag, altså såkaldt kvæg, som ikke på nogen som helst måde må afvige fra standarden. D.v.s. ikke-rygere, folk med flok-mentalitet, som følger alfa-hannen og på kommando fra bemeldte alfa-han ikke holder sig tilbage fra at brokke og klage over selv den mindste forsinkelse, uanset årsagen.

Alle øvrige "originaler" er der ikke plads til og de må så klare deres transport ved egen hjælp! Jeg selv nyder da den daglige transport til og fra mit arbejde i min egen bil og gudskelov for at jeg ikke behøver at benytte offentlig transport!!

--
Jens MO-Møller
[image]

Politisk ukorrekt

af Flemming, knivkær Strand, 3/7 2011, 12:08 (4892 dage siden) @ Jens Møller

Kære Jens

Det er dog en grusom mængde fordomme du får brændt af, hvorfra ved du hvilke "slags" mennesker det er som bruger offentlige transportmidler ? du, som aldrig bruger det ?
Med hensyn til at brokke sig - så følger du da også godt med. Jeg synes ærlig talt at du ikke bidrager med noget vi andre kan bruge. Fortæl os noget om MO vognene, dem ved du tydeligvis meget om.

Venligste hilsner

Flemming

Politisk ukorrekt

af Per Hauberg, 3/7 2011, 13:50 (4892 dage siden) @ Flemming

Jeg kan ikke huske, hvilken viis poet, der har udtryk sig sådan,
men givet er, at i visse situationer siger et enkelt billede mere end tusind ord :-D

I al skikkelighed - og med ønsket om en najs søndag

P.

[image]

Nok en ryger - men nu med tillægsgevinst

af Per Hauberg, 3/7 2011, 13:57 (4892 dage siden) @ Per Hauberg

"Ha' det fjong !"

Fra sommerkøreplanen 1965 (Danmarks Rejseforbindelser)
Der ryges stadig !

[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak