Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Billeder-sporplan Thyregod station. (Generelt)

af Jørgen F., 29/6 2011, 23:27 (4895 dage siden)

Hej.

Er der nogen der ligger inde med billeder/sporplaner over Thyregod station, fra dengang Horsens vestbaner gik til byen.

Jeg har bogen om Horsens Vestbaner, men der er ikke ret mange/gode billeder fra Thyregod station fra dengang.

I dag er det ikke let at se hvor privatbanens drejeskive m.m. lå. I Thyregod.

Billeder-sporplan Thyregod station.

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/6 2011, 23:34 (4895 dage siden) @ Jørgen F.

Hej.

Er der nogen der ligger inde med billeder/sporplaner over Thyregod station, fra dengang Horsens vestbaner gik til byen.

Jeg har bogen om Horsens Vestbaner, men der er ikke ret mange/gode billeder fra Thyregod station fra dengang.

I dag er det ikke let at se hvor privatbanens drejeskive m.m. lå. I Thyregod.

Hej Jørgen

Jeg er ikke i nærheden af mit arkiv, men husket efter hukommelsen: Prøv at låne Vigands bog om Givebanen på biblioteket. Jeg tror, at der er både billeder og sporplaner fra Thyregod der.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/6 2011, 17:42 (4894 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Prøv at låne Vigands bog om Givebanen på biblioteket. Jeg tror, at der er både billeder og sporplaner fra Thyregod der.

I ovennævnte bog (Vigand Rasmussen: Givebanen 1894-1914-1994, udgivet af Vejle Museum 1994, ISBN 87-87683-21-0) er der billeder af Thyregod station i 1920erne, 1957, 1962, 1968 og 1973 samt en sporplan fra 1929.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

af Holger Sørensen, Hedehusene, 30/6 2011, 08:42 (4895 dage siden) @ Jørgen F.

Jeg har tidligere lagt billede af Thyregod ud fra den sidste dag med tog på HV.
Men jeg har også enkelte med remisen m.m. som følger ved lejlighed.

Hilsen fra Holger i Hedehusene:-) ;-) :-)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/6 2011, 11:38 (4895 dage siden) @ Holger Sørensen

Jeg har tidligere lagt billede af Thyregod ud fra den sidste dag med tog på HV.

Hilsen fra Holger i Hedehusene:-) ;-) :-)

Ja, og det glimrende billede er her.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

af Svend, 30/6 2011, 09:28 (4895 dage siden) @ Jørgen F.

[image]

--
Svend

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak