Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ET 4524 i roskilde

af Peter Kh @, 29/6 2011, 18:26 (4895 dage siden) @ Frederik N.

Uden at vide det vil jeg tro en prøvekørsel.De forgår tit mellem Hgl og Ro.
Mvh
Peter

ET 4524 i roskilde

af Frederik N., 29/6 2011, 18:36 (4895 dage siden) @ Peter Kh

Det forsatte dog østpå - som du kan se i min video.

ET 4524 i roskilde

af Bruger4711, 30/6 2011, 12:24 (4895 dage siden) @ Frederik N.

Det forsatte dog østpå - som du kan se i min video.

ØM 6033/6034 Ro-Hgl-Ro. Den kørte blot ud og vendte i Roskilde og kørte retur til Helgoland. Ganske rigtigt en prøvetur, efter endt værkstedsbesøg.

ET 4524 i roskilde

af nicolai, 29/6 2011, 21:25 (4895 dage siden) @ Frederik N.

Den bliver vel prøvekørt i regionaltrafikken, nu når der kommer en masse dejlig tog i overskud til december hvor Sverige droppes og mener franskmændene har deres eget udstyr med når de overtager skrækningerne i Sverige..

En fin erstatning for IC4 i trafikken på sjælland.

Tror du har misforstået noget

af Hedegaard, 30/6 2011, 10:52 (4895 dage siden) @ nicolai

Der kommer ikke nogle togsæt i overskud.
Øresundstogene vil køre præcis ligesom de gør i dag. Forskellen er bare, at der bliver skiftet fra First personale til Veolia personale undervejs

af andersj, Aalborg, 30/6 2011, 19:16 (4894 dage siden) @ Hedegaard

Øresundstogene vil køre præcis ligesom de gør i dag. Forskellen er bare, at der bliver skiftet fra First personale til Veolia personale undervejs

Så vidt jeg har forstået det kører DSB First fra december i et lukket system Helsingør-Malmö og Veolia fra Mamlö og videre i Skåne/Sverige med nogle andre Øresundstog, bla. for at undgå forsinkelser på Kystbanen.

af UTJ, 30/6 2011, 21:42 (4894 dage siden) @ andersj

Så vidt jeg har forstået det kører DSB First fra december i et lukket system Helsingør-Malmö og Veolia fra Mamlö og videre i Skåne/Sverige med nogle andre Øresundstog, bla. for at undgå forsinkelser på Kystbanen.

Nej - de videreføres. Men der kommer omsider ekstra 7 togsæt til trafikken, idet SJ-ejede X31K er ved at blive ordnet og kommer til at indgå i systemet, sammen med de nye DSB-ejede, så alt i alt kommer der nu flere togsæt ind i trafikken. Det bliver dog interessant at se hvordan dansk vedligeholdte og svensk vedligeholdte kan virke sammen i forbindelse med fx opdateringer, hvis man i Skåne vælger en anden til at vedligeholde togsættene. Jo det skal nok blive muntert i de kommende år.

af Brian Væver, København, 1/7 2011, 00:54 (4894 dage siden) @ UTJ

2 af de 7 SJ-ejede togsæt har kørt med i trafikken i årevis, da de er udlejet til Kalmar län, som har kastet dem ind i Øresundspuljen son deres andel.

ET 4524 i roskilde

af Tramways.dk, 29/6 2011, 21:59 (4895 dage siden) @ Frederik N.

Det kan være test af alle mulige slags. Min far har af og til kørt bremsetest af ET'ere over Roskilde...

ET 4524 i roskilde

af Bernt Talbrant, 30/6 2011, 01:32 (4895 dage siden) @ Frederik N.

hvorfor var ET 4524 i roskilde i dag?
Link: http://www.youtube.com/watch?v=7bdO5ETfaDs

4324 är en X31K tillhörande Skånetrafiken. ;-) Den ser så ren och fräsch ut så det bör kunna handla om provkörning efter tyngre underhåll - eller revision som vi säger i Sverige.

ET 4524 i roskilde

af Hedegaard, 30/6 2011, 10:50 (4895 dage siden) @ Frederik N.

Der har før været en håndfuld ET-løb vest for København. Dette var dog før DSB First overtog. Har to gange set Regionaltoget til Slagelse blive kørt med ET.
De har sågar kørt som Interregionaltog til Odense.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak