Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Der var engang en jernbane! (Billedegætterier)

af Martin Peyrath @, Kolding, 29/6 2011, 11:44 (4902 dage siden)

Under denne titel har jeg i lang tid haft dette billede liggende i min kasse.
Nu vil jeg her i sommervarmen spørge alle jer dygtige billedgættere om i kan komme på et bud?
På forhånd tak![image]

Der var engang en jernbane!

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/6 2011, 12:01 (4902 dage siden) @ Martin Peyrath

Hej Martin

Den (måske) usportslige version:

Først finder man dig på www.degulesider.dk. Derefter finder man din adresse på www.krak.dk og til slut ender man her. Så mon ikke vi er ovre i noget Koldig Sydbaner?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 29/6 2011, 12:12 (4902 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Det er så her man næsten burde have en "synes godt om" knap i bedste facebook stil :-D :-D :-D

--
[image][image][image]

af Martin Peyrath @, Kolding, 29/6 2011, 12:19 (4902 dage siden) @ K.B.Andreasen

I burde næsten have en medalje for hurtige gæt, og et spark for usportslig optræden. Men Kolding Sydbaner er rigtigt, men hvilken gren og hvor?

af Henrik C, Kolding, 29/6 2011, 13:15 (4902 dage siden) @ Martin Peyrath
redigeret af Henrik C, 29/6 2011, 13:48

Det kommer så lige her.... ;-)

Billedet er taget fra Brunbjerg i "retning" mod Kolding. Husene på venstre sider er Klintevej og husene på højre side er Humlevænget.

Det er "grenen" til/fra Vamdrup og stien fortsætter ca. 500 mod øst inden den laver et 180 gr. sving tilbage ind mod (vest) Kolding.

Jeg vil tror billedet er taget sidst i 70,erne måske først i 80,erne, da Klintevej bebyggelsen kom i midt 70,erne. Der hvor træet står i dag ligger et nyt område der hedder Kaprifolievænget.

http://maps.google.dk/maps?q=Brunebjerg,+Kolding&hl=da&ll=55.479756,9.494518&am...

--
mvh. Henrik C

af Martin Peyrath @, Kolding, 29/6 2011, 16:16 (4902 dage siden) @ Henrik C

Henrik - du er for skarp, jeg må se at finde et mere vanskeligt billede til næste gang.
Billedet er forøvrigt, til interesserede, taget med et 4x5" linhof tecnica, på stativ og med en sort klud om hovedet for at kunne focusere. Det er gode billeder, men lidt svære at tage.
Hyg jer og god sommer

Martin Peyrath

af Frederik N., 29/6 2011, 17:02 (4902 dage siden) @ Martin Peyrath

Tør godt væde på at dem der bor i området ikke aner at de bor tæt ved en gammel jernbane(med mindre der er en tog nørd som bor i området!)

Jernbanebøger

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV

Med gods på krogen - og andre jernbanemotiver IV. Pris 290 kr.

Læs mere
Svenska-lok
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak