Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

observation 28.6. Kbh og omegn plus Roskilde (Generelt)

af gamle ole, 29/6 2011, 10:16 (4896 dage siden)

28.6. formiddag var der en rød/sort rundsnude, MY 105 Vestsjællandske lokalbaner, med en række primært grå tyske arbejdsvogne, idet man var i gang med noger sporarbejde tror jeg på det nordlige genmemkørselsspor på Klampenborg St.
På arealet foran remisen i Roskilde holdt der på langs også en Sort/rød rundsnude med nogle mystiske vogne på langs foran drejeskiven. Kørte så hurtigt forbi med toget, så jeg ikke opfattede andet.
Mht til spor, bemærkede jeg at der stadig er ubenyttede og brugbare spor på Klampenborg St, både de gamle S.togsdepotspor på den ene side, og veterantogsafdelingen på den anden side.
Ligeledes Hellerup St, idet jeg formoder at F-toget stadig benytter lidt af det som vendespor.
Sporene på ex-Gb og omegn forekommer stadig uafklarede. Gud ved om der i praksis er en plan?
Det var blot nogle obs fra en tur til den store by.:-)

Hilsen Ole

observation 28.6. Kbh og omegn plus Roskilde

af gamle ole, 29/6 2011, 12:11 (4896 dage siden) @ gamle ole

Glemte at bemærke at de gamle S-togsdepotspor og muligvis et par sidespor iøvrigt på Holte St, stadig eksistere og er ubrugte, men intakte.

Hilsen ole

af Nicolai Pulkkinen, sjælland, 29/6 2011, 16:06 (4896 dage siden) @ gamle ole

Den anden sorte var Mx42

af gamle ole, 29/6 2011, 16:17 (4896 dage siden) @ Nicolai Pulkkinen

Ok, men hvad var det for nogle vogne?, og er det også Vestsjælland?

af Svend, 29/6 2011, 20:49 (4896 dage siden) @ gamle ole

28.6. formiddag var der en rød/sort rundsnude, MY 105 Vestsjællandske lokalbaner, med en række primært grå tyske arbejdsvogne, idet man var i gang med noger sporarbejde tror jeg på det nordlige genmemkørselsspor på Klampenborg St.

Formentlig samme tog/vogne som der diskuteres i tråden
"Efterlysning: Billeder af sprøjetoget 28. juni"

--
Svend

af gamle ole, 29/6 2011, 23:58 (4895 dage siden) @ Svend

ok. den havde jeg ikke fanget

hilsen Ole;-)

Billige jernbane T-shirts

Assens Sukkerfabrik
Assens Sukkerfabrik

De danske Sukkerfabrikker opførte i 1883-84 Assens Sukkerfabrik, der i over 100 år var en stor og vigtig arbejdsplads i Assens. Læs i denne artikel om fabrikkens historie med fokus på roebanesystemet og de lokomotiver, der befarede det.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak