Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Sidespor i Priorparken Glostrup/Brøndby (Generelt)

af Thomas, Århus, 26/6 2011, 18:19 (4898 dage siden)

Er der nogen der ved om sidesporet der udgår fra Glostrup st og ind til Priorparken stadig er brug,eller enten bare ligger i græsset eller er pillet op? Jeg vil meget gerne se billeder.

Mvh
Thomas

Sidespor i Priorparken Glostrup/Brøndby

af Niels Munch, 26/6 2011, 22:20 (4898 dage siden) @ Thomas

Jf. Banedanmarks "Bilag 3.2K. Grænseflader til andre infrastrukturforvaltere samt firma-, stam- og havnespor" til Nedredegørelsen er sporet "hvilende".

M.v.h.
Niels

af Thomas, 29/6 2011, 14:46 (4895 dage siden) @ Niels Munch

Tak for svar,jeg tager nogle billeder ved lejlighed.

af Ekaeli007, 15/11 2011, 11:06 (4757 dage siden) @ Thomas

Jeg er overbevist om at der ikke kører tog ind til Priorparken mere, heller ikke til
postterminalen og der er ovenikøbet jo også køreledninger dertil.

Men ak ak postdanmark kører jo kun på gummihjul. jeg forstår sådanset godt når de har pakket
en trailer kan de bare køre afsted. Skal ikke vente på at der er en køreplan for toget.

Det er bare afsted til Fyn/Jylland.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

af Niels Bak, 9/6 2016, 00:16 (3089 dage siden) @ Ekaeli007

Der er langsigtede planer om byomdannelse af hele området - altså fra industri til boliger og erhverv. I planerne indgår der en ny S-togsstation "Priorparken", som skal servicere området. I hvert fald stationen er ikke hverken vedtaget eller godkendt endnu. Hvor langt det øvrige er i kommunens planlægning, kan jeg ikke huske, men mon ikke jeg har det fra en kommuneplan, og mit gæt er det er sat af som perspektivområde. Altså et område, som kan blive genstand for fremtidig udvikling.

Jeg ved heller ikke hvor tæt planerne er koordineret med NKT, som jo er klart den største virksomhed i området, eller hvor meget produktion de stadig har på stedet.

af Østjyden, 9/6 2016, 00:40 (3089 dage siden) @ Niels Bak

Der er langsigtede planer om byomdannelse af hele området - altså fra industri til boliger og erhverv. I planerne indgår der en ny S-togsstation "Priorparken", som skal servicere området. I hvert fald stationen er ikke hverken vedtaget eller godkendt endnu. Hvor langt det øvrige er i kommunens planlægning, kan jeg ikke huske, men mon ikke jeg har det fra en kommuneplan, og mit gæt er det er sat af som perspektivområde. Altså et område, som kan blive genstand for fremtidig udvikling.

Jeg ved heller ikke hvor tæt planerne er koordineret med NKT, som jo er klart den største virksomhed i området, eller hvor meget produktion de stadig har på stedet.

Mon ikke det er denne kommuneplan, du tænker på:
http://glostrup-kp13.cowi.webhouse.dk/dk/infrastruktur/kollektiv_trafik/s-togstation_ve...

af marrix, Valby, 9/6 2016, 02:36 (3089 dage siden) @ Niels Bak

Ud fra kortet på områdets egen hjemmeside er det ikke meget NKT har tilbage:
http://www.priorparken.dk/data/media/Priorparken_kort.JPG

- Martin

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak