Hvad med Langeskov? (Trafikpolitik)
Var der ikke noget med at Langeskov station skulle genåbnes til foråret 2011? Er den åbnet? Er genåbningen aflyst? Er der nogen der ved noget?
Var der ikke noget med at Langeskov station skulle genåbnes til foråret 2011? Er den åbnet? Er genåbningen aflyst? Er der nogen der ved noget?
Har du prøvet at Google genåbning af Langeskov station?
Ja men jeg har ikke fundet noget. Kun at der står at stationen skal genåbnes til foråret 2011. Og det har været forår 2011.
Var der ikke noget med at Langeskov station skulle genåbnes til foråret 2011? Er den åbnet? Er genåbningen aflyst? Er der nogen der ved noget?
Genåbning af Langeskov station er en del af den politiske aftale "Bedre mobilitet" af 26. november 2010 (se side 9). Stationen forventes (gen)åbnet i 2013.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
?
Genåbning af Langeskov station er en del af [den politiske aftale "Bedre mobilitet" af 26. november 2010 (se side 9). Stationen forventes (gen)åbnet i 2013.
Ja, så kommer Langeskov ordentlig på landkortet.
Som det ser ud lige nu, er det IC-togene som en gang i timen skal standse i Langeskov. Vi må håbe at stationen vil blive benyttet af lige så mange passagerer som Korsør og Sorø, for ellers er det da helt spild af (rejse-)tid.
--
Svend
Det sjovt at IC-togene her hjemme, altid skal kører som regionaltog.
måske Sine Ryge´s indslag fra tv2fyn kan være til glæde for nogen selv om det jo nærmenst er kultur historie for dummies men alt i alt et fint lille program...
Det vil kræve ekstra IR4/IC3 materiel i overskud, hvis man skulle indsætte regionaltog mellem Nyborg og Odense.
MQ'erne bliver allerede fuldt udnyttet mellem Fredericia og Svendborg, og selvom der var et par sæt i overskud, så er hastigheden stadig kun 120, og så har du samme problem som mellem Odense og Fredericia, hvor den mindste forsinkelse kan få det hele til at kokse, fordi der ikke er kapacitet nok på strækningen.
I øvrigt er det ikke så unormalt endda med vores IC-system. I Sverige har du IC-tog med stop op til hver 5. minut, og i Tyskland er man også begyndt lade IC-togene stoppe flere steder.
Det er simpelthen bare udviklingen. Folk vil hellere have flere afgange med mange stop end få afgange med færre stop.
Overskriften er bevidst valgt. Sådan for at lokke læsere til .
For måske vil nogle tænke: Det kan man da ikke! Man kan da ikke lade IC3-tog uden trykknapper behovsstandse!
Og med den strækningshastighed kan da da ikke få toget til at standse ved at folk blot skal gå frem på perronen og være synlige? Vil Banedanmark/Trafikstyrelsen til at (gen)opfinde "trinbrætsignaler"?
Nej bare rolig.
Men Langeskov blev faktisk født med behovsstandsning 1. juni 1869. Hvornår gik "man" mon bort fra det på "hovedstrækninger"?
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Circulaire Nr. 12, De jydsk-fyenske Jernbaner, 28. Mai 1869. Billedet kan i højere opløsning ses her. Arkiv: Danmarks Jernbanemuseum/Thomas Boberg Nielsen.
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
Læs merePå Sporet Af 2022. Pris 240 kr.
Læs mere