Apropo billedegætteri (Billedegætterier)
En konkurrence fra "DSB bladet" april 1989. Med de skarpe hoveder herinde er de jo hurtigt gættet, men det er nu alligevel et meget sjovt bevis på at diciplinen har fundet sted længe.
En konkurrence fra "DSB bladet" april 1989. Med de skarpe hoveder herinde er de jo hurtigt gættet, men det er nu alligevel et meget sjovt bevis på at diciplinen har fundet sted længe.
Billede nr 10 er Gedser, man kan se "borgtårnene" i baggrunden
Jeg gætter på at billede nr. 2 er fra Korsør eller Nyborg, i forbindelse med de store jernbanefærger, Dronning Ingrid, Kronsprins Frederik og Prins Joakim indsættelse
Billede nr. 2 er fra Københavns Frihavn. Man ser Trekroner fortet i baggrunden.
.... historien er her: http://www.kraghave.dk/?Kraghave_website:Historie:Togsabotagen_p%E5_Kragehave .
M.v.h.
Niels
Billede 1: Det må være Lindevang og Solbjerg.
Billede nr. 7 er Vejen station.
Logoet på skiltet er dette:
Ribe Amts Trafikselskab.
Gætter derfor på Esbjerg Station.
M.v.h.
Niels
Billede nr. 8 med IC3 tog under prøvekørsel - Kan det ikke være Randers - Ryomgård strækning ...
Nr. 9 er fra Bergreen's udstilling på Frichs i Århus i 1980.
Nr. 5 kunne vel være Lunderskov ?
--
Ole M. Nielsen
www.godsvogne.dk
Billede nr. 5 er fra Ringsted.
Toget er vel formentlig "Englænderen"
Billede nr. 5 er fra Ringsted.
Toget er vel formentlig "Englænderen"
Den er jeg med på. Jeg tror de har drillet med at fange det MR tog lige netop dér, for at få folk til at tænke i Jylland.
Billede 10 kan det ikke være Gedser
nørreport st. kej
Du mener vel Nørrebro?
Nold
Du mener vel Nørrebro?
Han mener formentlig Nørreport som han skriver, det er i hvert fald det rigtige svar
Godt gættet alle sammen! Jeg regnede heller ikke med at det ville tage jer ret længe.
Færre tog og længere rejsetid mellem Aarhus H og Aalborg St. samt Aalborg Lufthavn til og med søndag
To uger med ændrede tider for enkelte InterCityLyn og InterCity mellem Odense og København
Aftener, nætter og tidlige morgener med ændringer mellem Cph Lufthavn og Aarhus H
Aftener, nætter og tidlige morgentimer med ændringer på tog mellem Aarhus H og Aalborg Lufthavn