Næstved Havnebane forsvinder
Det er trist at endnu en dansk havnbane/sidespor fjernes, det øger jo ikke ligefem godskørslen på danske skinner, som politikerne gerne ville have, politikerne snakker, "MEN hvad bliver det til, ja jeg spøger bare!" (Gæt selv hvor den er fra) .
Sagde transportministeren ikke også at der ikke skulle lukkes flere baner?
og så har de jo spildt skattepenge på nyt sporskifte og spor ved stationen.Mvh Mikkel - Næstved egnen.
Der er ingen grund til at kritisere politikere her.
De bevilgede penge til nødvendige reparationer af sporet, og sporet blev repareret.
Herefter skred operatøren fordi det var sjovere at køre med MY andre steder.Det er sket før at operatører er skredet fra renoverede sidespor, såleds feks med sporet til Skrydstrup, og det vil ske igen. Så må man bare ikke undre sig over at politikerne bliver mere tilbageholdende med den slags inveteringer.
Hvis jeg som politiker havde været med til at finde penge til at reparere det havnespor, og så det bagefter kom til at ligge ubenyttet i mange år, for derefter at blive pillet op, ville min tillid til at investere i flere baneprojekter være betydelig mindsket.Her er det nødvendigt at operatørerne medler klart ud om de vil eller ikke vil bruge et sidespor. Det med at lokke nogen til at renovere spor "i fald der skulle gå hen og komme et tog" dur ikke.
Well KimC, man kan vel et eller andet sted godt skyde efter politikerne, i det omfang at CFL jo ikke skred fordi de hellere ville køre deres MY/MX andetsted, men fordi det gav dundrende underskud. Det gør det tilgengæld ikke når det transporteres med 35 lastbiler, i stede for med 1 tog.... Og det er vel en politisk beslutning der skal til for at man med økonmisk fordel får godset på jernbanen i stedet for på landevejen.