Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Læssespor i Næstved (Generelt)

af Sydbanen, Sydsjælland, 18/6 2011, 15:02 (4906 dage siden)

Da jeg var i Næstved igår, var jeg omkring stationen og så at de to læssespor nu er pillet op. Nogle herinde der ved hvad man vil bruge området til?

Billederne er taget med mobiltelefon.
[image]
[image]
[image]

Mvh Mikkel - Sydbanen

--
Mvh Mikkel

Læssespor i Næstved

af Kaspertog ⌂, Næstved, 18/6 2011, 18:12 (4906 dage siden) @ Sydbanen

Hej Sydbanen

Efter hvad jeg har fået, af vide så skal, man udvide parkeringspladsen på området.

Mvh Kasper Pedersen

Læssespor i Næstved

af gamle ole, 18/6 2011, 18:52 (4906 dage siden) @ Sydbanen

Har også i tidligere tråde undret mig over diverse sidespor i Næstved, Vordingborg , Rødby F og nykøbing mere eller mindre har overlebet siste kanabilisering

Læssespor i Næstved

af Svend, 18/6 2011, 21:56 (4906 dage siden) @ Sydbanen

Da jeg var i Næstved igår, var jeg omkring stationen og så at de to læssespor nu er pillet op. Nogle herinde der ved hvad man vil bruge området til?

Efter al sandsynlighed ejes sporene og arealet af DSB, og da de ikke har planer om at udvikle nogen form for godstrafik, er det jo bare om at skille sig af med dem ..... tiden vil vise om det - overordnet betragtet - var en fornuftig beslutning.

--
Svend

Læssespor i Næstved

af Holger Sørensen, Hedehusene, 19/6 2011, 08:48 (4905 dage siden) @ Svend

Indtil videre er der meget tilbage, så... det er vel til at leve med.

Efter svensk praksis (som der er meget af) er det nok med et spor langs en adgangsvej og den behøver ikke engang været asfalteret som her i Næstved. Så det er ren luksus til læsning af containere og sættelad hvis f.eks Maglemølle skulle få ideer inden de vel lukker helt.

Hilsen fra Holger i Hedehusene:-) ;-) :-)

Læssespor i Næstved

af Anders Madsen, 5/10 2013, 16:02 (4066 dage siden) @ Holger Sørensen

Omfattende rangerterræn renoveres i Næstved:

http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Sjaelland/2013/10/05/092010.htm

Ifølge ovenstående artikel fra P4 Sjælland bliver gamle træsveller erstattet af nye betonsveller på Næstved station blot til benyttelse af opbevarings- og rangerspor for ombygningskøretøjer i forbindelse med elektrificering af Sydbanen og Lille Syd. Det er da et stort spild af gode ressourcer, der kunne bruges bedre og gøre mere nytte andre steder på banenettet.

Læssespor i Næstved

af Svend, 5/10 2013, 16:51 (4066 dage siden) @ Anders Madsen

Ifølge ovenstående artikel fra P4 Sjælland bliver gamle træsveller erstattet af nye betonsveller på Næstved station blot til benyttelse af opbevarings- og rangerspor for ombygningskøretøjer i forbindelse med elektrificering af Sydbanen og Lille Syd. Det er da et stort spild af gode ressourcer, der kunne bruges bedre og gøre mere nytte andre steder på banenettet.

Hvad skulle man - efter din mening - have gjort i stedet? Ingenting eller have fundet nogle gamle træsveller et andet sted (hvis man i det hele taget må det rent miljømæssigt)?

--
Svend

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak