Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Signalprogrammet statusrapport januar (Generelt)

af bjergged, Zentralschweiz, 1/4 2022, 16:43 (965 dage siden) @ pjl

At beslutningen er taget om at pille Indusi ud af de Tysklandsgodkendte IC3'ere, betyder jo ikke at man begynder arbejdet før Talgo-vognene er i drift.


Nej, men planlægningen lader meget tilbage ay ønske...

Tjaeh, det er jo nemt at sige. Det er mange års ulykke DSB i dag skal forsøge at planlægge sig ud af. Generel materielmangel pga. IC4-misæren, overlappende elektrificerings- og signalprogram, og tidsplaner for begge der bliver ved med at skride, mangel på validatorer, meget slinger fra politisk side og nu så senest leveringsforsinkelser på Talgo-togene.

Jeg misunder i hvert fald ikke de stakler, der skal forsøge at få den kabale til at gå op. Intet under at de ønsker sig flere IC3’ere til rådighed, da det, indtil BaneDanmark er færdig med at bygge om, er noget af det mest alsidige materiel de har til rådighed.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MX1035
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak