Nyt skilt på Kb St. (Generelt)
Hej
På forpladsen ved Kb st er dette skilt sat op, er det for der skal køre togbusser?
Vh
Bent Larsen
af Bent Larsen, Kalundborg, 20/3 2022, 17:50 (977 dage siden)
Hej
På forpladsen ved Kb st er dette skilt sat op, er det for der skal køre togbusser?
Vh
Bent Larsen
af marrix, Valby, 20/3 2022, 18:15 (977 dage siden) @ Bent Larsen
af TWB, 20/3 2022, 19:21 (977 dage siden) @ marrix
https://www.prove.dk/blog/post/kender-du-denne-faerdselstavle
- Martin
Endnu et overflødigt skilt som odover det koster penge at opsætte rengøre og erstatte ved hærværk næppe gør nogen gavn.
Men fint du oplyste is andre uvidende om dette tåbelige skilt.
--
Søgaard Trinbræt
[Besvarer ikke indlæg hvor pågældende ikke kan holde en god tone!]
af Bongo-Anders, 21/3 2022, 16:45 (976 dage siden) @ TWB
Sikke et humør du er i
af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 21/3 2022, 17:55 (976 dage siden) @ Bongo-Anders
redigeret af Per Holm, 21/3 2022, 18:22
Sikke et humør du er i
Uden at skulle anstrenge mig særlig meget kan jeg godt følge hans synspunkt.
Bekendtgørelse om Vejafmærkning er just blevet tilføjet et større repertoire af servicetavler som dublerer eller erstatter afmærkning som transportvirksomhederne i forvejen har investeret i.
Jeg kunne godt have peget på mere passagervenlige måder at anvende de samme penge på.
--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.
af re20000, 21/3 2022, 18:54 (976 dage siden) @ Per Holm
Sikke et humør du er i
Uden at skulle anstrenge mig særlig meget kan jeg godt følge hans synspunkt.Bekendtgørelse om Vejafmærkning er just blevet tilføjet et større repertoire af servicetavler som dublerer eller erstatter afmærkning som transportvirksomhederne i forvejen har investeret i.
Jeg kunne godt have peget på mere passagervenlige måder at anvende de samme penge på.
Den samme gælder trafikken ude på vejene. Indtil for nogle år siden stod der hvide plasticpæle med reflekser på langs vejene til at navigere efter. Der opstod for få år siden en ny sport for traktorførere indenfor landbruget og vejrabatvedligeholdelsen, der gik ud på at ramme de hvide pæle så de enten lagde sig ned (1 point) eller helt forsvandt (2 point). For at bilisterne ikke skal fare vild har man nu stillet en masse overflødige skilte med hastighedsbegrænsninger i flæng for motorcykler med påhængsmotor, busser med sidevogn og andre eksotika op som man kan navigere efter i stedet for plasticpælene. De er selvfølgelig mere holdbare end plasticpælene men desværre også både dyrere og farligere at ramme, hvilket er med til at skille fårene fra bukkene..?
God får!årsaften
Nold
af Lars, 21/3 2022, 19:07 (976 dage siden) @ re20000
Indtil for nogle år siden stod der hvide plasticpæle med reflekser på langs vejene til at navigere efter.
Det siges, at sådanne pæle i Tyskland kaldes Priester (præster), fordi "de viser vejen, men går den ikke selv".
--
mvh
Lars
Esbjerg
af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 21/3 2022, 19:58 (976 dage siden) @ Lars
Indtil for nogle år siden stod der hvide plasticpæle med reflekser på langs vejene til at navigere efter.
Det siges, at sådanne pæle i Tyskland kaldes Priester (præster), fordi "de viser vejen, men går den ikke selv".
Så er den danske betegnelse:
"N 41 Kantpæle"
jo lidt kedelig ved siden af.
--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.
af steenth, 21/3 2022, 21:18 (975 dage siden) @ Per Holm
Indtil for nogle år siden stod der hvide plasticpæle med reflekser på langs vejene til at navigere efter.
Det siges, at sådanne pæle i Tyskland kaldes Priester (præster), fordi "de viser vejen, men går den ikke selv".
Så er den danske betegnelse:"N 41 Kantpæle"
jo lidt kedelig ved siden af.
Betegnelsen "præster" bruges også i Danmark.. søgning på det og "kantpæle" giver en del hits.....
af Niels Buch, 21/3 2022, 18:37 (976 dage siden) @ TWB
Til gengæld er advarselstavlen der advarer mod letbanetog udgået af vejafmærkningsbekendtgørelsen, mens der stadig er to separate advarselstavler for hhv. lavtgående fly og lavtgående helikopter (kan man spore en vis misundelse overfor de lavtflyvende ).
Hilsen
Niels
af gaest, 22/3 2022, 08:03 (975 dage siden) @ Niels Buch
Til gengæld er advarselstavlen der advarer mod letbanetog udgået af vejafmærkningsbekendtgørelsen, mens der stadig er to separate advarselstavler for hhv. lavtgående fly og lavtgående helikopter (kan man spore en vis misundelse overfor de lavtflyvende ).
Hilsen
Niels
Groft sagt så er disse advarselstavler jo kun relevante hvis dele af det flyvende fartøj kan forekomme i et område der befinder sig mindre end 4 m over kørebanen
af Rørvig Station, 22/3 2022, 11:34 (975 dage siden) @ gaest
Til gengæld er advarselstavlen der advarer mod letbanetog udgået af vejafmærkningsbekendtgørelsen, mens der stadig er to separate advarselstavler for hhv. lavtgående fly og lavtgående helikopter (kan man spore en vis misundelse overfor de lavtflyvende ).
Groft sagt så er disse advarselstavler jo kun relevante hvis dele af det flyvende fartøj kan forekomme i et område der befinder sig mindre end 4 m over kørebanen
Ha-ha. Det lykkedes jo faktisk engang et fly at støde ind i et tog ved Store Magleby.
af gaest, 22/3 2022, 17:42 (975 dage siden) @ Rørvig Station
Til gengæld er advarselstavlen der advarer mod letbanetog udgået af vejafmærkningsbekendtgørelsen, mens der stadig er to separate advarselstavler for hhv. lavtgående fly og lavtgående helikopter (kan man spore en vis misundelse overfor de lavtflyvende ).
Groft sagt så er disse advarselstavler jo kun relevante hvis dele af det flyvende fartøj kan forekomme i et område der befinder sig mindre end 4 m over kørebanen
Ha-ha. Det lykkedes jo faktisk engang et fly at støde ind i et tog ved Store Magleby.
- og var der et advarselsskilt dér? Næææ
af krabsen, 22/3 2022, 13:04 (975 dage siden) @ gaest
Til gengæld er advarselstavlen der advarer mod letbanetog udgået af vejafmærkningsbekendtgørelsen, mens der stadig er to separate advarselstavler for hhv. lavtgående fly og lavtgående helikopter (kan man spore en vis misundelse overfor de lavtflyvende ).
Hilsen
Niels
Groft sagt så er disse advarselstavler jo kun relevante hvis dele af det flyvende fartøj kan forekomme i et område der befinder sig mindre end 4 m over kørebanen
Jeg tror der er ret stor risiko for ukontrollerede manøvrer fra bilister, hvis et fly uden varsel passerer under 10 m oppe.
af gaest, 22/3 2022, 17:44 (975 dage siden) @ krabsen
Til gengæld er advarselstavlen der advarer mod letbanetog udgået af vejafmærkningsbekendtgørelsen, mens der stadig er to separate advarselstavler for hhv. lavtgående fly og lavtgående helikopter (kan man spore en vis misundelse overfor de lavtflyvende ).
Hilsen
Niels
Groft sagt så er disse advarselstavler jo kun relevante hvis dele af det flyvende fartøj kan forekomme i et område der befinder sig mindre end 4 m over kørebanen
Jeg tror der er ret stor risiko for ukontrollerede manøvrer fra bilister, hvis et fly uden varsel passerer under 10 m oppe.
Mange har blikket stift rettet mod deres smartphone eller GPS'en eller noget andet. De ville ikke opdage at en A380 passerede 5 meter over dem, medmindre den skygger for mobilsignalet.
af krabsen, 22/3 2022, 18:19 (975 dage siden) @ gaest
Mange har blikket stift rettet mod deres smartphone eller GPS'en eller noget andet. De ville ikke opdage at en A380 passerede 5 meter over dem, medmindre den skygger for mobilsignalet.
Tyv tror, hver mand stjæler.
af mikedk2100, 22/3 2022, 18:33 (975 dage siden) @ krabsen
Mange har blikket stift rettet mod deres smartphone eller GPS'en eller noget andet. De ville ikke opdage at en A380 passerede 5 meter over dem, medmindre den skygger for mobilsignalet.
Tyv tror, hver mand stjæler.
Kom du ud i virkeligheden. Kør fx en tur med bussen i København. Der kan man kigge ned i bilerne, og det er skræmmende mange, der har mobilen i enten hånden eller skødet mens de kører.
af UTJ, 23/3 2022, 13:04 (974 dage siden) @ mikedk2100
Kom du ud i virkeligheden. Kør fx en tur med bussen i København. Der kan man kigge ned i bilerne, og det er skræmmende mange, der har mobilen i enten hånden eller skødet mens de kører.
Jeg tror nu ikke det er godt for trafiksikkerheden hvis bilisterne kigger op i luften og spotter fly. Jo, mobilen og anden distraktion er af det onde, men spotten efter A380'ere er nok ligeså farligt. Det er nu engang ikke det som ser farligt ud som er farligt, men det som er farligt, dvs uopmærksomhed. Og det er på grund af uopmærksomheden om det som foregår på vejbanen at mobiltelefoni ikke harmonerer med bilkørsel.
--
ئۇلغىك
af Andrew_J, 24/3 2022, 09:39 (973 dage siden) @ Bent Larsen
Det er det nye skilt for "Knudepunkter" som trafikselskaber har fået lov at sætte op ved tog og busstationer for at signalere "Her er et knudepunkt for offentlig transport".
Vi blev på passagerrådet i Region Nordjylland præsenteret for skiltet her i midten af 2021.
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge